Android Auto wordt momenteel geplaagd door een aantal bugs en de volgende bug staat alweer voor de deur. Sommige Android Auto-gebruikers krijgen in de interface ontzettend grote pictogrammen te zien waardoor bediening van het systeem vrijwel ondoenlijk is. Gelukkig is Google er van op de hoogte.
Android Auto bug
Er zijn klachten op het supportforum (via 9to5Google) van Android Auto verschenen die betrekking hebben op Android 12 en Android Auto. Het probleem zorgt ervoor dat de Android Auto-interface ontzettend ‘opgeblazen’ wordt waardoor de pictogrammen en taakbalk bijna niet meer te gebruiken zijn.
Je ziet in de foto hieronder dat de ‘Home’-knop alleen al neemt een groot deel van de interface in beslag neemt, en de taakbalk bijna de helft van het scherm beslaat. Vooral die enorme taakbalk maakt de bediening lastig.
Wat precies de oorzaak van de bug is, weten we niet. Het probleem lijkt los te staan van bestaande Android Auto-versies en eerder te maken hebben met de telefoon. Er is een overeenkomst te ontdekken in de meldingen. Android 12 lijkt de rode draad te zijn. Er is één klacht afkomstig van een Samsung Galaxy A53-eigenaar, maar het grootste deel komt van de bezitters van Oppo-, OnePlus- en Xiaomi-smartphones.
- Xiaomi Black Shark 5 Pro
- OPPO Find X3 Neo
- OPPO Find X3 Pro
- OnePlus 9 Pro
- Xiaomi 11 Pro
- Samsung Galaxy A53
Google heeft het probleem gemarkeerd als een probleem dat wordt onderzocht, dus we op korte tijd een oplossing verwachten. Ondertussen werkt Google ook nog aan andere bugs zoals deze.
Worden bij jou ontzettend grote pictogrammen in de interface van Android Auto getoond? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
De populairste artikelen over Android Auto
- Android Auto-app laat straks zien of je usb-kabel goed werkt
- Android Automotive krijgt nieuw logo, dit is ‘em
- 3 grote functies voor Android Auto gelekt, waaronder casten
- Android Auto-fout die je meldingen blokkeerde nu verholpen
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Hier nog nooit problemen gehad….met CarPlay.
Nou ik heb genoeg problemen gehad met CarPlay.
Nog nooit problemen gehad…
met MirrorLink…
dat heeft nog nooit gewerkt.
Gelukkig zelf geen last van;
Lijkt te komen omdat het Android Auto scherm met een andere “screen density” draait dan het toestel zelf. Op sommige toestellen kan je de scherm resolutie aanpassen (om batterij te besparen in ruil voor mindere beeld kwaliteit)
Dat kan mogelijk ook effect hebben op de density op het Android Auto scherm.
Misschien enigszins gerelateerd;
Op sommige toestellen is er een “Stand Bedtijd”, die er voor zorgt dat je scherm alleen nog maar grijstinten toont. Geen kleuren meer. Als je die stand aanzet, heeft dat ook effect op Android Auto.
In het verleden ook geregeld gehad. Oplossing van m’n Android Auto kastje (of telefoon) opnieuw laten starten en opnieuw verbinden.