“Wie wil je bellen?” Niemand. “Wie wil je bellen?” Niemand! Android Auto lijkt geen nee te willen horen. Een nieuwe bug in de software zorgt dat de software maar blijft vragen wie je wil bellen. Nou vooruit, misschien wel iemand: de technische dienst van Google om deze bug te fiksen.
Wie wil je bellen?
Android Auto is een geweldig platform dat helpt om mensen in de auto te laten focussen op het rijden, zonder dat ze berichten hoeven te missen. Handsfree bellen behoort ook tot de opties. Die stemopdrachten zijn heel belangrijk voor Android Auto, want hiermee zorg je dat je je handen aan het stuur kunt houden en je ogen op de weg. Je zegt tegen Android Auto wat je wil en dit wordt uitgevoerd.
In een ideale wereld is dat hoe Android Auto werkt, maar het heeft net als alle software wel eens een bug. Op dit moment kunnen sommige mensen niet bellen of geen sms’jes sturen met de Google Assistant op Android Auto. Als je vraagt of Android Auto bijvoorbeeld Linda wil bellen, dan herhaalt het alleen maar de vraag wie je wil bellen. Je kunt uiteindelijk Linda dus niet spreken, als je het aan Android Auto overlaat.
Android Auto-bug
Het is een vervelende bug, omdat je vaak als het niet lukt er niet meer aan denkt om iemand later alsnog te bellen. Bovendien is juist een autorit een goed moment om te bellen, omdat je dan even wat tijd hebt voor zo’n taak. En mocht je hoop hebben wanneer er een knop om een contact te selecteren in beeld komt, dan temperen we deze alvast: zelfs dan schijnt Android Auto heel regelmatig te verzaken.
Een vervelende bug, zeker omdat het zo’n essentieel onderdeel is van de Android Auto-ervaring. Het team achter Android Auto weet ervan, maar heeft tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden voor de bug.
Heb jij deze ‘ruzie’ ook met Android Auto? Deel het in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Gebruik Android auto elke dag. Nog nooit dit probleem ervaren.
Als je annuleer zegt stopt hij met vragen
Veel problemen iedere keer met android auto. Of vergis ik mij?
Aangekaart bij het Android Auto team van Google. Die doen in eerste instantie alsof dit nieuw is voor hen. En komen ze met een zogezegde oplossing. Ik heb het nog niet geprobeerd maar heb er ook niet veel zin in. Het is hun probleem, dat ze het oplossen…
Werkt niet.
Ik heb er idd ook regelmatig last van. Erg storend en lastig. Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.
Gisteren nog gebruikt zonder problemen.
Afgelopen week nog geen last van gehad, werkte prima.