Google Pixel 9a: nu scherp geprijsd!

Aantal Samsung Galaxy S8-gebruikers heeft rode gloed op beeldscherm

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
18 april 2017, 14:30
2 min leestijd

Rode gloed

Lees verder na de advertentie.

De eerste pre-orders van de Samsung Galaxy S8 en Samsung Galaxy S8+ worden in Zuid-Korea al geleverd. Helaas is er onder deze nieuwe eigenaren een aantal mensen die een rode gloed op hun scherm hebben. 

Op de afbeelding hieronder is duidelijk te zien wat het probleem precies inhoudt voor het scherm op dit nieuwe vlaggenschip van Samsung. Volgens een vertegenwoordiger van Samsung zou dit probleem eenvoudig op te lossen zijn door de kleurweergave van het beeldscherm te optimaliseren via het instellingenmenu. Hierop reageerden enkele gebruikers dat hun scherm al geoptimaliseerd was en dat het scherm nog steeds een rode gloed had. Samsung verwijst deze mensen bij aanhoudende problemen naar een Samsung servicenter. Een aantal van hen beweert dat ze daar een nieuw toestel hebben gekregen toen ze het oude exemplaar inleverden.

Samsung ontkent dat deze rode gloed te maken heeft met een kwaliteitsprobleem en geeft aan dat de rode gloed makkelijk te verhelpen is door een sofware-update. 

LCD-schermen maken gebruik van drie subpixels, rood, groen en blauw. De AMOLED-panelen op de S8 maken gebruik van twee subpixels, rood-groen en blauw-groen. De kans op een probleem met kleurbalans is bij de laatste groter omdat er gebruik gemaakt wordt van twee keer groen. Dit wordt tevens bevestigd door een ingewijde die anoniem wenst te blijven.

Al met al kunnen we bij de S8 niet meteen spreken van een vliegende start. Zo is de bediening via spraak voor de slimme assistent Bixby nog niet klaar als de toestellen hier worden geleverd en heeft Samsung het tevens onmogelijk gemaakt een andere app te koppelen aan de fysieke Bixby-knop. Toch doet de S8 het in de voorverkoop erg goed, deze aantallen zijn hoger dan de bestellingen die ontvangen werden toen de Galaxy S7 gelanceerd werd.

Via: Korea Herald

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

10

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

Plaats een reactie
19 april 2017, 16:57

Pfff, het Samsung bashen is weer begonnen hoor. Triest. Tevens een non issue, als het er al 1 is.

19 april 2017, 1:14

Gebruik sinds kort Protonmail, echt mijn allerbeste tot nu toe, en ik heb al wat apps geprobeerd

18 april 2017, 19:02

De S7 edge is echt mijn laatste toestel van Samsung want ook daar hebben ze het gepresteerd om je na aanschaf van het toestel meer dan een half jaar te laten modderen met een bijzonder slecht functionerende email client. Dit is pas opgelost met de Nougat update. Nu ook weer met de S8, dingen beloven die achteraf nog niet werken en maar weer afwachten wanneer ze andere problemen zullen oplossen . Blijkbaar hebben ze er haast mee om je € 800,- zo snel mogelijk binnen te halen. Tegen de tijd dat alle problemen zijn opgelost zal waarschijnlijk de S9 wel uitkomen. Ik ga wel wachten op Nokia 9 die ergens in augustus gaat verschijnen.

18 april 2017, 18:35

Hahahahah crapsung, heeft de consument nog niet genoeg gezien??????

18 april 2017, 18:35

Gaat de consument het ook nooit leren dan? Crapsung

18 april 2017, 18:02

en nog steeds mensen die in de val trappen van samsung mensen gaan het nooit afleren en samsung ook niet met hun klote software policy SAMSUNG IS NIET DE BESTE!!!! EN AL HELEMAAL NIET MET UPDATES!!!!!! CRAPSUNG

18 april 2017, 17:37

Ze laten de temperatuur van de batterij zien op je scherm, dat is toch goed van Samsung.

18 april 2017, 17:19

Man. Zorg toch dat je die dingen foutloos aflevert. Nog niet genoeg geleerd van de Note 7?

18 april 2017, 17:02

Dit is gemakkelijk te verhelpen in de settings

18 april 2017, 16:35

:'(