Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bartjuhh99

bartjuhh99

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 70
  • Reputatie 60
  • 4 mei 2013
  • 19:48

Let op: Android 4.3/4.4.x Rooten kan, maar dan verlies je de toegang tot KNOX. Wil je KNOX kunnen blijven gebruiken? Kijk dan HIER.
De KNOX status (te zien in Downloadmode) zal op 0x1 komen te staan.

Hallo,
omdat ik zelf erg lang moest zoeken naar een handleiding voor het rooten van de Galaxy S4 met download links, kwam ik op het idee mijn eerste how-to op Androidworld hieraan te geven.

Let op: Het rooten van je Galaxy S4 kan je toestel (onherstelbaar) beschadigen. Deze kans is klein. Wanneer er een fout in je toestel zit door het rooten en je stuurt hem op ter reparatie daarvoor, valt dat niet onder de garantie. Hardwarematige defecten vallen echter nog wel onder de garantie. (Zie hier het nieuwsbericht). Ik en Androidworld zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade.

Het rooten gebeurd met het programma Odin. Je dient te beschikken over een Europees toestel, dus een Snapdragon 600 processor van Qualcomm (GT-I9505).

Voor het rooten:
o Zorg voor een goede back-up, dit kan bijvoorbeeld met het programma KIES van Samsung. Zelf heb ik er geen last van gehad, maar de kans bestaat dat je al je gegevens en bestanden verliest..
o Een opgeladen batterij is noodzakelijk. Het toestel dient voor tenminste 80% opgeladen te zijn.
o Je dient te beschikken over een Windows pc.
o De USB-Drivers moeten geïnstalleerd zijn, dit kan via het eerder genoemde programma KIES.
o Schakel USB-foutopsporing in. Ga naar Instellingen >> Over de telefoon en klik daar 7x op het Build number. Ga daarna naar Instellingen >> Applicaties >> Ontwikkelingen vink USB-foutopsporing aan.
o Nu kan je je USB-kabel pakken (als je die er nog niet bij had).

Stap 1: Benodigde bestanden downloaden en installeren.
Om te kunnen rooten heb je dit .zip bestand nodig. Hierin zit Odin, en het flash-bestand. Pak de bestanden uit en installeer Odin op je pc.

Stap 2: Het rooten kan beginnen.
Het programma Odin voer je met Administrator rechten uit (Rechtermuisknop >> Als Administrator uitvoeren). Zet vervolgens je s4 uit en start deze nu op in de Download Mode. Dit doe je door de onderste volume knop + de home knop ingedrukt te houden, terwijl je op de aan knop drukt. Hou de knoppen ingedrukt. Je ziet nu het Android poppetje, dat betekend dat je de knoppen los kan laten. Er staat een waarschuwing. klik op de uit knop om door te gaan.
Sluit nu je telefoon d.m.v. de USB-kabel aan op je computer, als het goed is zie je “Added!” in Odin staan. Vink nu de PDA knop en selecteer het eerder gedownloade CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 bestand. Vink in OdinF. Reset Time en Auto rebootaan, zorg ervoor dat de rest geen vinkje heeft.

Klik nu op de Start knop in Odin. Het programma zal beginnen met het flashen. Als het flashen klaar is start je Samsung Galaxy S4 automatisch opnieuw op en krijg je de melding PASS! in Odin te zien. Wanneer je het thuis scherm te zien krijgt kun je de telefoon loskoppelen van de computer en is het rooten geslaagd. Gefeliciteerd!

Het komt voor dat het toestel niet gelijk in Recovery Modus opstart. Mocht dit het geval zijn dan dien je de totale procedure opnieuw uit te voeren.Mocht het daarna nog niet werken, dan dien je Auto Reboot functie uit te vinken in Odin en alle stappen uit te voeren. Je moet nu echter zodra Odin klaar is met flashen het toestel in Recovery Modus opstarten, dit doe je door de batterij eruit te halen en het toestel vervolgens op te starten door de Home knop + Bovenste volume knop + Aan knop gelijktijdig in te drukken. De USB-kabel dient aangesloten te blijven tijdens dit proces.

AANVULLENDE INFORMATIE M.B.T. ’Detectiegegevens - het aparaat heeft een applicatie gedetecteerd die onbevoegde acties uitvoert'
Oorzaak: Verouderde SU-Binary, of KNOX doet vervelend.
Oplossing 1: Via de SU app de Binary updaten
Oplossing 2: Een andere Super User app downloaden
Oplossing 3: KNOX verwijderen, zie hieronder hoe:
1. Gebruik een Bestandsverkenner met root acces en mount SYSTEM als WRITABLE.
2. Ga naar: /data/data/ zoek naar com.sec.knox.seandroid en hernoem het naar 000.knox.seandroid of wat jij wilt… Doe hetzelfde bij com.sec.knox.store
3. Ga naar: /system/app/ en verwijder: KNOXAgent.apk, KNOXAgent.odex, KNOXStore.apk, KNOXStore.odex

Bewerkt (3 april 2014 11:39)

Handige HOW-TO's:
CWM Flashen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/50701-how-to-custom-recovery-cwmphilz-touch-flashen.html
Galaxy S4 rooten: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/49251-how-to-je-toestel-rooten.html

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 4 mei 2013
  • 20:07

Toegevoegd aan de Belangrijke Topics

Bewerkt (4 mei 2013 20:07)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 07:19

Top, duidelijke how-to!

Bewerkt (5 mei 2013 07:19)
primo

primo

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 11:19

ik had deze gelijk toen ik zocht met google, heel handig en het werkt

Bewerkt (5 mei 2013 11:19)
agjgeertsema

agjgeertsema

• Lid sinds 17 januari 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 13:54

ik had mijn s4 ook geroot maar was niet van plan een custom rom er op te zetten dus ik zag het nut er niet echt van in want je kan ook met jelly bean niet meer apps naar je externe sd kaart verplaatsen of kan dat via een custom rom nog wel?

Bewerkt (5 mei 2013 13:54)
bartjuhh99

bartjuhh99

• Berichten 70
  • Reputatie 60
  • 5 mei 2013
  • 14:01

Met een Custom ROM is dat denk ik nog wel mogelijk, al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Een ander kan dus beter die vraag beantwoorden.

Het nut van het rooten, wanneer je er geen custom ROM op gaat zetten, zie ik wel.

Ik ga er ook geen Custom ROM opzetten, maar ik heb mijn S4 wel geroot omdat ik dan voor iedere applicatie die een melding geeft, een kleur kan instellen voor het LED-lampje.

De 2e reden waarom ik hem geroot heb, is omdat ik geen fan ben van advertenties. Ik begrijp dat dit voor veel ontwikkelaars de enige inkomstenbron is, maar tja.. Ik vind het irritant.

Bewerkt (5 mei 2013 14:01)

Handige HOW-TO's:
CWM Flashen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/50701-how-to-custom-recovery-cwmphilz-touch-flashen.html
Galaxy S4 rooten: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/49251-how-to-je-toestel-rooten.html

agjgeertsema

agjgeertsema

• Lid sinds 17 januari 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2013
  • 21:58

met root acces kan je er ook apps afhalen die je niet meer gebruikt of overbodig vind toch? en weet je mischien ook als je zo manualy games er op kan zetten want bij gameloft staan weer games die het wel doen maar bij de play store niet compatible zijn

Bewerkt (6 mei 2013 21:58)
bartjuhh99

bartjuhh99

• Berichten 70
  • Reputatie 60
  • 7 mei 2013
  • 06:27

Wanneer je de s4 geroot hebt kan je inderdaad stock apps verwijderen.

Gameloft games zijn ook te downloaden via hun website. Als dat niet lukt kan je de games altijd nog vinden via google.
Eigenlijk is dit off-topic dus zou je er beter een nieuw onderwerp voor kunnen aanmaken.

Bewerkt (7 mei 2013 06:27)

Handige HOW-TO's:

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 mei 2013
  • 09:33

En je weet natuurlijk dat aansporen tot illegaal downloaden niet is toegestaan op dit forum

Bewerkt (7 mei 2013 09:33)
Agirua

Agirua

• Lid sinds 02 januari 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2013
  • 21:35

Vandaag S4 via Vodafone opgehaald, erg blij met het vinden van deze How To! Ik heb echter één vraag en dat is of het bij deze manier van rooten uitmaakt of het toestel branded of unbranded is? Alvast bedankt voor een antwoord!

Bewerkt (8 mei 2013 21:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren