Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

andybreda

andybreda

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 23 april 2014
  • 03:01

Hallo forumleden,

Ik wil erg graag mijn telefoon rooten maar Knox (en vooral de garantie) weerhouden mij daarvan.

Heeft iemand hier ervaring met het insturen van een getriggered toestel? Is, ondanks de 0x1, de reparatie uitgevoerd?

Ik las dat in de UK garantie bij een derde partij kan worden ingekocht, en daarbij zou de trigger genegeerd worden. Is hier in NL iets vergelijkbaars verkrijgbaar?

Thnx!

coolnessQ

coolnessQ

• Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • 23 april 2014
  • 07:53

Je kan de knox niet meer terug zetten onthoud dat wel, je kan je garantie wel terug zetten naar 0x0 maar knox blijft 0x1. Gebruik triangle away van chainfire om dat te doen en als je bijv je telefoon inruild voor een andere telefoon dan nemen ze hem altijd aan het gaat om de chips niet de software en meeste telefoon zaken fixen je phone alsnog, het draaid om het geld dus ja..

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 23 april 2014
  • 09:41

coolnessQ
Je kan de knox niet meer terug zetten onthoud dat wel, je kan je garantie wel terug zetten naar 0x0 maar knox blijft 0x1. Gebruik triangle away van chainfire om dat te doen en als je bijv je telefoon inruild voor een andere telefoon dan nemen ze hem altijd aan het gaat om de chips niet de software en meeste telefoon zaken fixen je phone alsnog, het draaid om het geld dus ja..

Als KNOX getriggered is, word je toestel ÉÉNmalig onder garantie gerepareerd (en de KNOX-counter wordt gereset); mocht je je toestel daarna wederom aanbieden voor garantie met de KNOX-counter triggered, dan draai jezelf op voor de kosten (en terecht naar mijn mening)…

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 23 april 2014
  • 10:01

henklbr
Als KNOX getriggered is, word je toestel ÉÉNmalig onder garantie gerepareerd (en de KNOX-counter wordt gereset); mocht je je toestel daarna wederom aanbieden voor garantie met de KNOX-counter triggered, dan draai jezelf op voor de kosten (en terecht naar mijn mening)…

Dus kapotte usb poorten en jack ingangen zijn root fouten?
Nou sorry hoor maar jouw beredenering is krom waarom is je auto verzekerd? Niet voor je eigen fouten maar voor andere
Er zijn eenmaal dingen waar je niks aan kan doen.

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 23 april 2014
  • 10:08

redbulletnl
henklbr

Dus kapotte usb poorten en jack ingangen zijn root fouten?
Nou sorry hoor maar jouw beredenering is krom waarom is je auto verzekerd? Niet voor je eigen fouten maar voor andere
Er zijn eenmaal dingen waar je niks aan kan doen.

Dat zijn HARDware issues, en uiteraard worden deze WEL onder de garantie gerepareerd (mits het natuurlijk niet door eigen schuld is natuurlijk); maar als door ROOTEN, CUSTOM-rom o.i.d. je toestel niet meer werkt, of dat opeens je IMEI-nr weg is, dan geldt inderdaad de door mij gestelde voorwaarden voor reparatie (en heel terecht IMHO)

En dit was, volgens mij, ook de vraag van de topic-starter en die had niks gevraagd over hardware-problemen waar jij nu mee aan kwam!

Bewerkt (23 april 2014 10:10)

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 23 april 2014
  • 11:23

in de OP staat reparatie en bang zijn voor garantie met 0x1 dus vandaar.

tja, volgens mij moet jij maar een reparatie bedrijf beginnen want volgens mij hebben de meeste nog steeds een no root policy.
Als je door verkeerd flashen oid je toestel om zeep helpt is het je eigen schuld.

Over het algemeen ben ik ook bang voor de kortzichtigheid van reparatie centra.

andybreda

andybreda

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 24 april 2014
  • 17:00

Dank voor jullie reacties! Dat Knox (nog) niet te herstellen is wist ik, anders was er geen probleem geweest. Ik heb inmiddels een mailtje terug gehad van Samsung wat bevestigd wat henklbr post.

Waar ik nu bang voor ben is dat Samsung alle mankementen zal verwijten aan de roottoegang.

Hier de reactie:

Geadviseerd antwoord
Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung toestel. U geeft aan dat u het toestel wilt rooten.

Om te beginnen wil ik u hierbij mededelen dat ik het erg vervelend vind dat u de garantieprocedure van Samsung u weerhoudt om een volgende Samsung toestel te nemen. Om u sneller en beter van dienst te kunnen zijn heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen op 24 april 2014 om 10:45 uur, maar kreeg helaas geen gehoor. Als u wenst kunt u het toestel rooten, maar dan kunt u geen gebruik maken van de Samsung diensten. De Knox is een Samsung dienst, dus het is dan niet meer mogelijk om deze te activeren. De garantie procedure bij een geroot toestel loopt als volgt: wanneer het toestel gerepareerd moet worden kan deze eenmalig opgestuurd worden voor reparatie onder de garantievoorwaarden. Het toestel wordt dan gerepareerd onder de garantie, tenzij er wordt geconstateerd dat de illegale software hardwarematige schade heeft verricht op het toestel.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Wij zijn benieuwd naar uw mening over de kwaliteit van dit antwoord. Daarom vragen wij u om via onderstaande link een korte beoordeling achter te laten.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Contact Center Medewerkster
Samsung Electronics Benelux B.V.
T: 0900 – SAMSUNG (7267864)
W: www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Bekijk ook eens onze handige How-to-video’s op het Youtube kanaal van Samsung.
http://www.youtube.com/user/TheSamsungBenelux

Naam medewerker verwijderd

Bewerkt (24 april 2014 17:18) | naam medewerker verwijderd
janniemannieee

janniemannieee

• Lid sinds 30 juli 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2014
  • 18:48

Offtopic:

Maandag Galaxy TabPro 10.1 gehaald, vandaag geroot omdat ik toch wel gek werd van alle bloatware. Geroot met het idee dat ik zo veel gemakkelijker de echte hardnekkige apps zou kunnen aanpakken. “Root tabpro 10.1” gegoogled en zonder veel onderzoek aan de slag gegaan, ik heb immers al tientallen keren een toestel geroot. Op XDA lees ik nog 15 minuten later dat je met rooten de KNOX ‘efuse’ triggered waarmee je garantie vervalt.

Hoewel ik van Samsung snap dat ze geen garantie willen geven op toestellen die door modden en overclocken gebricked zijn, kan ik me niet indenken dat dit vaak genoeg voorkomt om er zo'n grootschalig probleem van te maken. Zelfs Apple waagt zich niet aan efuses om jailbreakers te voorkomen.

Verder zag ik dat geohot (de bekende jailbreaker van IOS en de ps4) nu de samssung galaxy s5 kan rooten zonder dat Knox getriggered was. Als ik dat nou eerder gezien had……..

Ontopic:

Dank je wel voor het delen van de email @andybreda, heeft mij weer wat gedoe bespaard. Toch had ik nog een vraagje @henklbr, wordt de knox gereset als je hem opstuurt voor garantie? Dat zou betekenen dat ik na een eventueel beroep op de garantie nog steeds garantie heb? Want een Samsung rooten daar waag ik me na dit soort geintjes in dat geval dan niet meer aan.

ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2014
  • 00:40

Hoi,

Ik heb al heel wat met mijn toestellen uitgespookt phone en tablet maar ik heb ze nog nooit gesoftbricked of wat dan ook.
Het ergste wat me is gebeurt is dat ik een dag nodig heb gehad om mijn toestel weer leven in te blazen.
Zolang er een lampje brand is er hoop. En als jij hem niet meer gefixed krijgt dat zal het Sammy waarschijnlijk ook niet gaan lukken.
Als je toch huiverig bent om te rooten vraag je dan eerst eens af waarom je het zou willen doen.
Als het alleen voor de bloatware is hoeft het niet eens, de meeste apps kun je uitzetten zodat je er geen last meer van hebt.
Wil je roms flashen zorg voor een paar goede backups dan kan er bijna niks mis gaan.
Vooral veel lezen en vragen als je iets niet weet.

ludoke

ludoke

• Lid sinds 14 augustus 2010
  • Berichten 163
  • Reputatie 10
  • 31 juli 2014
  • 14:31

Het antwoord op je vraag of KNOX gereset wordt bij opsturen voor garantie staat ergens hierboven,JA dus.
@ janniemannie

Bewerkt (31 juli 2014 14:32)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren