45 procent van de lezers gebruikt één of meerdere apps om boodschappen te bestellen. Het is toch wel makkelijk als iemand anders je boodschappen in een mandje mikt, zo blijkt. 12 procent van die 45 bestelt zelfs bij meerdere supermarkten.
Appie-bezorger in ons midden
33 procent gebruikt één app, zoals Albert Heijn, Jumbo of Picnic, maar er zijn mensen die er meerdere gebruiken. Dat kunnen bijvoorbeeld Albert Heijn en flitsbezorger Flink zijn, maar er zijn ook mensen die bij meerdere ‘winkel’-supermarkten online bestellen. We zijn benieuwd wat er voor ronald.b geldt, want: “Ik bezorg zelf bij appie en laat ook regelmatig bezorgen. Als ik de hele dag de boodschappen van een ander heb mogen tillen is het wel fijn om te weten dat er een collega komt met mijn spullen en dat ik niet ook nog eens zelf de deur uit moet. Scheelt mij gewoon heel veel tijd.”
1 procent bestelt alleen zijn boodschappen per app bij speciale gelegenheden. Je wil je met de kerststress misschien liever niet in de drukke supermarkt begeven en kan de tijd goed gebruiken om de perfecte amuse in elkaar te flansen. mvanlijden geeft wel eens een feestje met bestelde boodschappen: “Voor een feest bestellen we wel eens alles in een keer. Voor de week boodschappen ga ik liever naar de winkel omdat ik daar obv wat ik zie maaltijden verzin. Dat vind ik toch lastiger in de app.” De winkel als inspiratie: daar heb je een punt!

Boodschappen laten bezorgen
3 procent heeft wel eens een app gebruikt om boodschappen te bestellen, maar hield het bij één keer. Ook 3 procent heeft dat nog nooit gedaan, maar staat er wel voor open. Veel lezers wandelen liever zelf door de winkel om producten te zien en mee te nemen: 42 procent maar liefst. 2 procent zegt helemaal geen boodschappen te doen en 1 procent kan het wel willen, maar bij hen worden er geen boodschappen geleverd. 3 procent geeft tot slot ‘anders’ aan. T_Scheen waarschijnlijk: “Ik mis de optie “Neen, alleen via mobile web-app”. Dit doe ik dus uitsluitend. Komt de snelheid, akku verbruik en de Privacy ten goede.”
@tukker is af: “Ik mis de optie, Nee, mijn vrouw loopt liever zelf door de winkel. ?” Hopelijk dan wel omdat hij het aan het aanrecht gaat klaarmaken dan? Dat lijkt ons een goede deal. 😉
Ook een goede deal: volgende week zetten wij op Androidworld een nieuwe poll, vullen jullie hem weer in? Ditmaal niet op dinsdag, maar om vanzelfsprekende redenen wordt het woensdagavond. Tot dan!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
De app en klantenkaarten zijn een goudmijn voor de winkeliers, hierdoor kunnen zij efficiënter inkopen en aanbiedingen op maat maken.
Dit is alleen niet altijd in jou voordeel. ?
Inderdaad, de taken zijn netjes verdeeld. ?