Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

En niet meer in het midden

YouTube test ad-pods, twee advertenties achter elkaar

· 25 november 2018

Wanneer je vaak naar YouTube kijkt, en die kans is groot, weet je dat er bij langere video's een reclame in het midden zit. YouTube is een nieuwe manier van reclame tonen gestart zodat ze dat achterwege kunnen laten

Ad-pods

YouTube is gratis dus daarom ben jij het product. Dat is niet zo erg want je betaalt door het kijken van advertenties en deze advertenties zorgen weer voor inkomsten bij YouTube. Google ziet dat er steeds langere video's gekeken worden en in de deze video's verschijnt er vaak een reclame na de helft van de afspeeltijd. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar dat kan behoorlijk vervelend zijn. Onderbroken worden door reclame tijdens het kijken, hebben we namelijk op televisie al. YouTube zal ongetwijfeld deze feedback ook gehad hebben en werkt aan een oplossing voor dit ongemak.

Voor deze oplossing heeft YouTube de naam ad-pods bedacht. Het klinkt als een modern wasmiddel dat uit twee bestanddelen bestaat en gek genoeg is dat een redelijke vergelijking. De ad-pod is namelijk een set van twee advertenties die aan het begin van de video worden afgespeeld.

YouTube Ad-pods

De bovenstaande screenshot laat zien dat YouTube de kijkers vertelt dat de ze twee advertenties afspelen zodat ze later niet meer onderbroken worden.  Deze advertenties kunnen nog steeds overgeslagen worden dus als kijker ben je niet verplicht het gehele reclameblok uit te zitten.

Uit het onderzoek waar het bovenstaande uit gekomen is kwam nog een interessant feit voort. Het aantal uren YouTube dat op een televisiescherm wordt bekeken stijgt explosief. Gebruikers kijken gemiddeld 180 miljoen uur  per dag YouTube op een televisiescherm. Dit zal vooral komen door de verschillende YouTube-apps op de slimme televisie's maar ook de cast-mogelijkheden van Google.

Beschikbaarheid

De ad-pods van Google verkeren nog in een test-fase. Wanneer deze goed wordt afgesloten zal Google deze reclamevorm voor iedereen uitrollen.

Bron: Google

De nieuwste artikelen over YouTube

Chromecast V3 review: maak van elke tv een 'smart tv'

YouTube Rewind, het beste van 2018 op YouTube

YouTube komt met Autoplay-functie op het startscherm

YouTube Stories rolt uit naar gebruikers

YouTube Originals zijn vanaf volgend jaar gratis te bekijken

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (19)
Bezig met laden van reacties...