Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

OV inchecken met smartphone zorgt voor veel problemen bij KPN-klanten

Ruud Caris
Ruud Caris
31 mei 2017, 10:21
2 min leestijd
OV inchecken met smartphone zorgt voor veel problemen bij KPN-klanten

Lees verder na de advertentie.

Niet meer aanmelden

Op de site van OV Mobiel lezen we: “Heb je een abonnement bij KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom? Dan vragen we je om nog even te wachten met aanmelden voor OV-chip mobiel. We werken aan de verbetering van de dienstverlening rond de aanmelding. Je kunt je wel alvast registreren als geïnteresseerde.”

Het inchecken met smartphones was pas recent actief geworden, waarmee de smartphone gebruikt kon worden in plaats van de OV-chipkaart. Het is een proces waarbij meerdere apps nodig zijn om dit goed voor elkaar te krijgen, maar los daarvan verliep de registratie niet bijzonder soepel. Er zijn veel gebruikers die problemen hebben om inchecken met de smartphone draaiend te krijgen.

Voor de Vodafone-klanten is het mogelijk om aan te melden met Vodafone Wallet, hetgeen beter lijkt te gaan dan bij KPN-klanten. Op dit moment is niet bekend waar het probleem ligt bij KPN, maar er wordt samen met de OV-organisaties gewerkt om het probleem op te lossen. Wanneer dit het geval zal zijn, is eveneens niet bekend.

SIMkaarten

Er zijn gebruikers die melden dat er problemen zijn met bepaalde SIMkaarten. Het inchecken met de smartphone gaat via NFC en er blijken verschillende versies van de SIMkaarten uitgegeven te zijn. Zo zou de KPN SIM v1 (met NFC) niet geschikt zijn om in te checken in het OV. Om goed in te checken, zou een v2 SIM nodig zijn.

Los van deze problemen is het inchecken met OV nog niet compleet qua functies. Zo is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om met korting in te checken, alleen vol tarief is mogelijk. Kortingen en abonnementen koppelen is dus nog niet mogelijk. Of en wanneer deze functies uitgebreid worden en wanneer andere providers toegevoegd zullen worden is niet bekend.

Bedankt voor de simtip, Henk!

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

5

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

7 juni 2017, 0:05

Waarom moet dit met een speciale simkaart terwijl mijn telefoon al NFC heeft?

6 juni 2017, 15:00

Heb er geen last van hoor werkt perfect sinds dag 1. Galaxy s8 plus.

31 mei 2017, 13:00

Dat hele OV in NL is zo’n puinhoop …..

31 mei 2017, 12:54

Ik hen een abonnement bij KPN. Binnen 2 dagen een nfc simkaart in huis. Het installeren met het eerdere artikel van Androidworld erbij was simpel. Geen problemen met mijn S8. Ook het in en uit checken ging prima. Alleen de conducteur wilde bij controle mijn gsm scannen. Dat ging natuurlijk niet. ? Dus de NS is er nog niet klaar voor.

31 mei 2017, 12:40

Inchecken met Vodafone sim/NFC ging helemaal niet vanochtend.