Samsung Galaxy S24: nu met hoge korting!

STACK: mijn ervaringen met deze ‘1000GB-clouddienst’

Colin Baak
9 november 2015, 15:40
4 min leestijd
STACK: mijn ervaringen met deze ‘1000GB-clouddienst’

Lees verder na de advertentie.

STACK

Ervaringen

Zaterdag verscheen de code in mijn e-mail en zodoende heb ik het weekend kunnen gebruiken om te kijken hoe deze clouddienst werkt. Via de website van het bedrijf kun je de benodigde software downloaden om te gebruiken op een computer, in mijn geval een Windows-PC, maar de software is ook beschikbaar voor MacOSX en Linux. STACK is echter ook via de browser te gebruiken en ook zijn er een Android- en iOS-app voor te vinden. Ik heb even gebruikgemaakt van de software op de PC, maar aangezien alle data werd gesynchroniseerd met een speciale STACK-map en mijn harde schijven al bijna vol zaten heb ik deze software weer verwijderd. Je krijgt – net zoals bij bijvoorbeeld Dropbox – een map waarin je weer submappen kunt maken en waarin je content kunt delen. Als deze gesynchroniseerd is, is al deze content te zien via het web of via de apps, zoals je mag verwachten, alles simpel en snel. Een leuke feature is dat je een deel van die 1000GB kunt gebruiken voor een andere STACK-gebruiker, bijvoorbeeld een vriendin of mensen uit de vriendenkring om allerlei bestanden te kunnen uploaden. Zo kun je denken aan bijvoorbeeld een feestje of vakantie waarin verschillende mensen foto’s hebben gemaakt of om ook de foto’s die gemaakt worden door de smartphone van je partner direct op te kunnen slaan in de cloud.

Tot nu toe heb ik gebruikgemaakt van de webportal van STACK, waarmee je simpel kunt inloggen met de gegevens die per e-mail binnen hebt gekregen en natuurlijk een zelf gekozen wachtwoord en ID. Kwestie van (voor mij dan) naar clb.stackstorage.com surfen, inloggen en daar is ook al mijn content te zien. Je kunt mappen aanmaken, verwijderen, kopiëren of zelf allerlei content toevoegen, precies zoals je zou verwachten. Ik wilde een deel van mijn foto-archief online zetten en wat wel enigszins vreemd en zeer irritant is, is dat niet al mijn foto’s en filmpjes hier juist werden geüpload. Zo werd van 80GB aan foto’s, ‘slechts’ 43GB online gezet. Misschien omdat ik te snel alles toe wilde voegen en het niet goed verwerkt kon worden, maar wel noemenswaardig en dus zeer zeker even opletten of alles daadwerkelijk wordt gesynchroniseerd en aanwezig is.

Android-app

Daarnaast is er natuurlijk ook nog de Android-app en aangezien ik al jaren Dropbox-gebruiker bent en ik die app en dienst vaak gebruik is het niet al te moeilijk om de min- en pluspunten van STACK ten opzichte van die app te benoemen. Zo viel het me op dat ik niet meerdere bestanden tegelijk kon selecteren om vervolgens bijvoorbeeld te delen of verwijderen, in mijn opinie een basisfunctie. Bij foto’s en afbeeldingen zie je een preview, dat is natuurlijk fijn, maar als je de afbeelding groter wilt zien wordt deze gelijk gedownload en daardoor liep de STACK-map op mijn interne geheugen binnen een kwartier vol met 200MB aan foto’s en dat is enigszins merkwaardig en niet echt een positief punt. Screenshots van de app zijn niet te maken via de reguliere manier, dus we zullen het moeten doen met de Play Store-afbeeldingen.

Conclusie

Al met al blijft STACK hier zeker geïnstalleerd staan, aangezien de dienst zo op het eerste oog goed werkt, maar hier en daar zeker nog wel flinke verbetering nodig heeft. De grootste plus is natuurlijk de 1000GB gratis online opslagruimte, waar dat bij andere diensten flink veel minder is of beperkingen kent. Als je echter nog meer ruimte nodig hebt is het mogelijk om dit bij te kopen, voor 10 euro per maand krijg je 2TB ruimte tot je beschikking terwijl je voor vijf tientjes per maand 10TB kunt gebruiken. Ook krijg je daarbij de functie om automatische back-ups te draaien en meer, misschien handig voor zakelijke doeleinden of als je data echt heel belangrijk is. Natuurlijk zijn er tal van alternatieven, denk bijvoorbeeld aan Google Foto’s met een onbeperkte opslag, maar 1TB is veel…

Beschikbaarheid

De Android-app download je gratis via onderstaande button, terwijl je de software via de website kan downloaden. Ook heb je dus een uitnodiging nodig, die je via de website aan kunt vragen en waarvan de code hier binnen enkele dagen op de digitale deurmat lag…

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

34

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

17 mei 2018, 20:55

Hoe kan ik mij aanmelden

28 december 2017, 15:16

Waardeloos, al tig keer een invite aangevraagd, NOOIT meer wat van gehoord.

6 november 2017, 0:24

Stack liijkt gratis, maar ik heb het geprobeerd te installeren op mijn pc, maar je moet een webadres hebben om dingen te kunnen uploaden, en daarvoor moet je toch een klein bedrag betalen voor het eerste jaar. En wellicht daarna meer ? En daarnaast was het uploaden van foto’s echt ondhandig. Ik wilde een hele map met foto’s slepen naar mijn stack map online, maar dit lukte niet. Ik vind het erg ongebruiksvriendelijk en zeker GEEN aanrader.
Foto voor foto uploaden is geen optie voor mij. Helaas een afknapper.

21 oktober 2016, 0:34

Na ruim 6 weken de code ontvangen en ingevoerd. Inderdaad een makkelijk systeem waarbij je ook een netwerk-map kunt aanmaken in je verkenner. Het uploaden gaat hartstikke makkelijk en ook het delen gaat perfect. Nu ga ik proberen om ruimte aan m’n vrouw te geven, dan kan ze haar ‘belangrijke’ bestanden er ook op zetten.

Na een halve dag te hebben gestoeid, geüpload en te hebben gespeeld, ben ik blij met deze gratis dienst, het was me het wachten waard.

Groeten…. 😉

3 september 2016, 0:02

Stack alles kan dat het goed is maar naar een code mag je fluiten ik toch ik wacht zeker al een jaar ,dat is toch al lang zeker

31 augustus 2016, 11:15

Give it a try dacht ik. Geinstalleerd op mijn iMac 2015 OSX 10.11 en voorzichtig wat bestanden in wat foldertjes geschoven. Synchroniseren gaat goed en snel. Dan maar een hele map met allerlei bestanden waaronder installatie dmg van software. Foutmelding. Geen upload mogelijkheid meer. Helpdesk? Tot nu toe etherstilte.
Conclusie: Te onbetrouwbaar naar mijn zin.

22 augustus 2016, 22:38

Erg nette service met een boatload aan vrije ruimte.
Op al mijn devices toegang zonder één enkel hiaat.
Love it!

24 juli 2016, 17:12

Schitterende service. Volledige vrijheid. Kan bestanden via Total Commander prima overzetten, maar inlog via website en dan uploaden werkt ook prima. De opslag van 1Tb is schitterend. Contact per e-mail verloopt snel en persoonlijk. Zou niet meer zonder willen. Tip: het zou helemaal mooi zijn als bij foto’s (doorzoekbaar) commentaar gezet zou kunnen worden. Wie weet?! Heb in ieder geval het gevoel dat de bestanden hier veel veiliger zijn dan bij de bekende grote namen.

13 juli 2016, 19:04

Wat een pannenkoeken gezeik !!!!!!!! klopt niks van.

Ik heb een Linux en Windows computer, en een Macbook pro en een samsung s6 smartphone.

Ik heb stack getest op al mijn apparaten , het werkt gewoon goed niks mis mee.

Je kan alles uploaden elke file en grote is geen probleem. op mijn stack staat al meer dan 45 GB , video’s en fotos , backup. etc

Het mooie is de webdav netwerk schijf gewoon ook gratis , en geen bestandscontrole.

Support is ook gratis.

Ik heb ook een Linux Vps server bij Transip en een domeinnaam , voor mijn website 🙂

Ik geef Transip een 10/10 ik ben zeer tevreden !

23 juni 2016, 23:58

Heb me al een tijdje geregistreerd (volgens mij duirde het bij mij 1 a 2 weken toen)
Maar nog niet gedownload…
Heb momenteel nog genoeg aan dropbox en one drive..
Maar zal het binnenkort eens testen

19 mei 2016, 15:20

Ik heb sinds kort ook Stack en ben erg teleurgesteld. Voor kleine documenten en foto’s zal het best leuk zijn, maar als echte backup is het waardeloos. Ik stop er meteen mee. Misschien dat het over een jaartje wel lukt om grotere bestanden te uploaden. Dan pak ik het wel weer op.

18 mei 2016, 23:27

Ik heb uitstekende ervaring met de helpdesk! Op woensdag mail met vragen verzonden en op donderdag (Hemelvaartsdag!!!!!!!!!!!!) reactie!

Een minpuntje wel gevonden, ik heb een aantal bestanden met zeer lange bestandsnaam (verplicht door opdrachtgever) deze worden niet opgeslagen. Ik moet nog uitzoeken hoe het wel kan.

Heb een x-schijf gemaakt en alles wat op de d schijf staat als een soort back-up op de x schijf = Stack gezet. Via de app nu ook bereikbaar op mijn iPhone!

Kortom zeer tevreden, ook door de infomailtjes die zeer plezierig leesbaar geschreven zijn (hierover een compliment gestuurd en een echt persoonlijk bedankje ontvangen). Hierdoor het gevoel dat ze dicht bij de klant willen staan.

Tenslotte: geen inzicht in bestanden bij derden doordat ze het niet analyseren.

Tenslotte nog een tip: de voornaamste bestanden heb ik ook op dropbox staan, beiden worden continue gesynchroniseerd! Dus een goede back-up met daarnaast nog een eenvoudige externe harde schijf. Meeste bestanden dus op tenminste 3 plaatsen actueel!

19 april 2016, 18:28

Stack is prima voor foto’s, videos of andere bestanden, helaas is het nog steeds onmogelijk om een betrouwbare backup te maken en te uploaden, aangezien alle htaccess bestanden, env bestanden, composer bestanden ed niet worden geupload. Dit is als sinds het begin een aandachtspunt volgens de faq van Transip, maar helaas nog niet opgelost.
Let dus op als je de Stack wilt gebruiken om te backuppen.

14 april 2016, 3:05

Ik heb er nog een paar, enjoy:
PB7XQ4JVR8
LTV6MGEQ7U
262NAJAQX6
DW27J8ELQ8
Q6MBEE77VX
UWNL9N26HG
X4NQTFPQY2

7 januari 2016, 22:48

Ik sluit me aan bij Thomas. Vergeleken met JustCloud, Dropbox, Google Drive en Mega werkt Stack net zo goed, zo niet beter. Geen bestandslimiet, encrypted, 1000gb, een app voor bijna alle platforms, desktopsoftware; het is gewoon een goed product.

Gewist profiel
7 januari 2016, 8:08

Sorry, Violater, het is spijtig dat dat nou precies onder jouw positieve reactie terecht moet komen. Maar ik reageer natuurlijk op mannen als Sipke, bij wie nooit iets werkt en het altijd aan een ander ligt 🙂

Gewist profiel
7 januari 2016, 8:03

Altijd dat gezeik en geklaag overal over. Worden jullie niet moe van je eigen mistroostigheid?

Gewist profiel
7 januari 2016, 8:01

Wat een stelletje zeikerds jullie.

“Zo werd van 80GB aan foto’s, ‘slechts’ 43GB online gezet”. Het is zoals altijd met TransIP. Het klinkt leuk, maar ergens klopt het niet. Zoals ook hier blijkt is het gewoon onbetrouwbaar. Maar ja, we klagen niet als het gratis is.”

Het is zoals altijd met zure halvegaren die geen idee hebben waar ze het over hebben. 80 GB over HTTP niet gelukt? TransIP heeft het gedaan!

“Zoals ook hier blijkt is het gewoon onbetrouwbaar.” Er blijkt hier alleen maar dat je onredelijke verwachtingen hebt van HTTP en gewoon met je zure bakkes die app had moeten installeren. Gratis, ja.

En we klagen niet? Wat ben je dan aan het doen?

– Stack is een uniek aanbod omdat ze niet in je bestanden snuffelen en vanwege de hoeveelheid storage die ze bieden.
– Het werkt als een trein (omdat ze gedoseerd mensen binnenlaten).
– Ze hebben een vindingrijke manier ontdekt om naam te maken die effectiever is dan adverteren, en daarmee stunten ze volkomen terecht op een manier waar ik persoonlijk erg van gecharmeerd ben;
– Een helpdesk die antwoord geeft aan niet-betalende zeikerds, in het midden van een hype, da’s ongekend! Jammer dat Sipke daar een andere kijk op heeft, maar hee, Sipke, flikker lekker op jongen met je amateuristische bende.
– Overigens heb ik vier reacties op een en dezelfde dag gekregen toen ik uit interesse informeerde naar hoe dit voor henzelf de moeite waard is. Uitgebreide, vriendelijke antwoorden.

– Wie geen geduld heeft moet desondanks toch geduld hebben. Of in elk geval zijn ongeinformeerde grote waffel dichthouden. Ontevreden, chagrijnig, ondankbaar klootjesvolk. Ga hulpverleners hinderen of asielzoekers lastigvallen of zoiets constructiefs. Of schrijf een brief aan de Hoge Heren in Den Haag waarin jullie schrijven dat Stack gratis moet worden aangeboden door TransIP of anders zwaait er wat.

4 januari 2016, 12:55

Heb geen problemen gehad met de helpdesk.Dezelfde dag nog een reactie.

Invite duurde wat lang maar Stack werkt fantastisch!

19 december 2015, 23:51

Hahaha
5 november een invite-bevestiging gekregen. Sindsdien is het doodstil. Zou het dit jaar nog wat worden?

13 december 2015, 2:20

Ongelooflijk amateuristische bende daar. Invite codes die niet werken, een helpdesk die er twee dagen over doet om een antwoord te geven. En dingen beloven die niet worden waargemaakt. Je hebt er werkelijk helemaal geen fluit aan. Ben blij dat ik geen betalende klant ben geworden want je bestanden ben je dan ook kwijt net als je geld.

8 december 2015, 0:04

Ik vraag Me AF hoe lang die 1000 GB beschikbaar blijft, bij Dropbox kreeg je 50gb gratis maar vanaf januari volgend jaar word dit afgeknepen tot een paar gig en moet je vanaf Dan ook gaan betalen.

17 november 2015, 21:14

3 november een invite aangevraagd, tot op heden niets ontvangen. Strange

9 november 2015, 21:06

Wedstrijdje: kijken wat je sneller krijgt
1. Invite OnePlus
2. Code STACK
😛

9 november 2015, 19:29

Zit nu al 2 weken te wachten duurt wel erg lang.

9 november 2015, 17:39

Herkansing net terug gekeken maar is 1000gb waarmee je begint

9 november 2015, 17:38

Ook hier is het wachten, Inmiddels 11 dagen geleden. of te veel aanvraag of zij kunnen het (nog) niet waarmaken.

9 november 2015, 17:37

2000gb pppffff toetsenbord haha en uit te breiden naar 5000gb

9 november 2015, 17:37

Sorry ik bedoel 20000gb beide

9 november 2015, 17:35

Quickpic is ook goed met 1000gb opslag wat je kan opbouwen naar maximaal 50000gb gratis maar ja wat moet je met zoveel opslag
Ik heb stack ook maar wacht nu al 3 dgn op de code
Quickpic geïnstalleerd ff doorsturen naar een vriend en bingo beide 10000gb vediend en de app ziet er goed uit en werkt snel

9 november 2015, 17:03

Heb nog geen invite, dat duurt dus best lang. Al met al wel veelbelovend al zullen ze die 1TB waarschijnlijk niet zo lang vol kunnen houden, dat is voor nu om een naam te krijgen, maar houdt op den duur op.

9 november 2015, 17:02

Invites worden vandaag de hele dag uitgedeeld.

9 november 2015, 16:52

Zit nog vol smart te wachten op een invite.

9 november 2015, 16:46

Het niet volledig synchroniseren, ligt m.i. aan bestandsgrootte. Groter dan 10Mb is helaas niet mogelijk.
Sluit me aan bij review. Als die 10Mb nog wat meer werd zou het helemaal ideaal zijn