Werkgevers kunnen sinds kort NS Go voor hun werknemers afsluiten. Dat is een nieuwe dienst waarmee werknemers zelf makkelijk hun reis van deur tot deur kunnen plannen, met vervoersmiddelen die vooraf bepaald zijn door de werkgever. Dat moet resulteren in meer vervoerskeuze voor de werknemer, en meer grip voor de werkgever.
NS Go
Met NS Go wil de NS ervoor zorgen dat na corona weer meer reizigers gebruik maken van de trein. De dienst moet daarvoor beter aansluiten op het nieuwe reisgedrag. Met NS Go kunnen werkgevers daarom zelf bepalen wanneer werknemers welke vervoersmiddelen kunnen gebruiken, bijvoorbeeld afhankelijk van de locatie en het doel van de reis. Zo kan je als werkgever bij slecht weer instellen dat medewerkers de mogelijkheid hebben om een taxi te bestellen. Via de NS-app kunnen werknemers vervolgens alle ritten met fiets, trein en/of auto plannen, boeken en declareren.
Volgens onderzoek van de Nederlandse Spoorwegen is er vraag naar deze dienstverlening vanuit werkgevers. Ivo Steffens, directeur Commercie bij NS, legt uit: “Als werkgever heb je zo ook meer grip op de reiskosten, maar we weten dat ze ook andere afwegingen willen maken. Werkgevers willen in deze tijd hun personeel bijvoorbeeld stimuleren om wat vaker de auto te laten staan in het kader van duurzaamheid, maar ook als het gaat om de vitaliteit. Iemand die het openbaar vervoer gebruikt komt meer in beweging. Met NS Go is dat mogelijk en we denken graag met werkgevers mee hoe zij hun reisbeleid het beste kunnen inrichten op het nieuwe reisgedrag.”
NS Go voor jouw bedrijf
Werkgevers die geïnteresseerd zijn in NS Go, kunnen hier een kijkje nemen. Wat vind jij van deze dienstverlening van de NS? Is het wat voor jouw bedrijf? Zou je het als werknemer interessant vinden? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de NS en de NS-app? Download dan onze Android-app en volg ons op Telegram, Facebook, Instagram en Twitter.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik vind dat op zichzelf een goed idee, maar dan vind ik ook dat werkgevers zichzelf aan datzelfde regime moeten durven onderwerpen. Op die manier kunnen de raad van bestuur etc. ook de zogenaamde dienstreizen van kaderleden wat beter in de gaten houden, want die dienstreizen en het vervoer dat daarbij gebruikt wordt, wordt ook ingebracht als onkost. Jammer dat vliegverkeer niet in die app zit, want dan zouden managers etc. eens dubbel gaan nadenken of het nu echt nodig is dat de hele staf naar dat buitenlands congres moet met een dure vlucht. Dat werknemers opgevolgd worden voor hun woon-, werkverkeer, vind ik logisch. Ook vanuit het standpunt van de verzekeraar is dit ideaal. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat boodschappen doen op weg naar huis wel een tricky zaak wordt. Het zou dus, kortom een goede zaak zijn om misbruiken in te perken, maar dan voor iedereen en als iedereen open en eerlijk is, kan ik best met zo’n regeling leven. Maar let wel goed op de voorwaarden die ik hierboven opsomde.