De Google Home-app ontvangt het nieuwe uiterlijk, dat we vorige week voor het eerst zagen, nu ook in Nederland. Met dit nieuwe ontwerp ziet het geheel er een stuk minder chaotisch uit.
Nieuwe Google Home-design
De Google Home-app gebruik je om je slimme apparaten in te stellen, te beheren en te bedienen, te bedienen. Niet alleen de apparaten van Google, zoals de Nest-apparaten, Google Wifi-, Google Home- en Chromecast, kan je er mee bedienen. Je kan ook lampen, camera’s en thermostaten van andere fabrikanten eraan toevoegen, zo lang ze het platform van Google maar ondersteunen.
Deze app krijgt nu een nieuw ontwerp dat verdacht veel lijkt op het apparaatbediening-paneel in het powermenu van Android 11. Alle apparaten hebben nu een ronde knop wat het geheel een stuk uniformer maar vooral ook overzichtelijker maakt. De icoontjes in de oude interface worden in de nieuwe interface daarnaast links in het klein weergegeven, met de naam van het apparaat er naast.
Niet alleen is er een nieuw uiterlijk, de knoppen dienen nu ook als schuifbalk. In het geval van een speaker of slimme lamp gebruik je de schuifbalk om het volume en de helderheid aan te passen. Een keer op de knop tikken, schakelt de lampen uit.
Heb jij het nieuwe ontwerp al in de Google Home-app?
Daarmee is het nieuwe uiterlijk niet alleen overzichtelijker maar ook functioneler. Wat vind jij van dit nieuwe uiterlijk? Gebruik je de Google Home-app of de apparaatbediening in de powerknop om je slimme apparaten te bedienen? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Google Home? Download dan onze Android-app en volg ons op Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Telegram en Twitter.


Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ongelooflijk dat zoiets simpels als zelf de volgorde kunnen bepalen van de kamers minder belangrijk gevonden wordt door Google dan het zoveelste faceliftje van de app.
Eens! Al moet ik wel zeggen dat ik daar mn power menu met snelkoppelingen voor gebruik.
Geen oplossing, maar een workaround: ze staan automatisch op alfabetische volgorde. Je kan dus voor de namen van je kamers ‘A’, ‘B’ en ‘C’ of ‘1 -‘ etc. zetten. Hiermee kan je de kamers in elke volgorde zetten die je wilt.
Nee dat gaat niet werken want dan moet ik tegen die home apparaten zeggen ‘hey Google zet het licht in de akeuken en de bgang uit.’ ??
Dat zou inderdaad een oplossing zijn ware het niet dat ik dat menu om het honds gezeik opnieuw moet instellen dus dat gebruik ik niet meer.
Serieus? Dat heb ik echt nog nooit hoeven doen. Dat wordt gewoon gesynchroniseerd
Nope, nog geen nieuwe Home app hier.
Hoe krijg ik dit in dark mode zoals op de foto’s?
Bij mij is alles in wit.
Zo te zien werkt het alleen als je je telefoon op de donkere modus instelt.
Kan iemand me aub het verschil uitleggen tussen de “Nest-app” en Google home app? Mbt. dit nieuwe ontwerp van Google home app: ik wil vooral weten of talkback er even goed mee kan samenwerken. Als de app nog minder toegankelijk is dan voorheen, zal ik die nog minder gebruiken.
De Nest-app zou uiteindelijk geheel in de Home-app moeten worden geïntegreerd. Voor nu werken sommige producten wel in de ene maar niet in de andere app. Erg ingewikkeld en dus typisch Google.
In principe werken volgens mij alle producten in Google Home. De oudere producten zoals de nest cam, de oude nest deurbel en de nest thermostaat werken in zowel Nest als Home. Voor de oudere producten kan het alleen zijn dat je voor de volledige functionaliteit de Nest app moet gebruiken maar voor dagelijks gebruik werkt alles prima met Home.
Sinds vorige week al zichtbaar op mijn Xperia 1. Super fijn, wel even wennen als je aparte lampen wilt bedienen.
Enig idee hoe het komt dat u het wel al kan zien en anderen zoals mezelf nog niet? Bepaalde instellingen, taken,…? Alvast bedankt.
Ik heb de laatste app updates gewoon geïnstalleerd. Iets anders heb ik niet gedaan.
Dit heeft te maken met hoe updates vaak worden uitgebracht, via een zogeheten ‘staged rollout’. Dit houdt in dat eerst een klein deel van de gebruikers de update ontvangt. Als er geen problemen optreden, krijgt een groter deel de update, dit kan verspreid worden over een aantal weken. Mochten er wel problemen optreden, dan heeft maar een klein gedeelte van de gebruikers die problemen ervaren.