Anna-Inzicht
Zoals de naam doet vermoeden is Anna-Inzicht een initiatief van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE), maar is ook te gebruiken door klanten van andere aanbieders. Met de app is het, naar eigen zeggen, relatief eenvoudig om de data van je slimme meter uit te lezen om deze vervolgens te analyseren en vergelijken met andere huishoudens in dezelfde categorie. Op deze manier krijg je inzicht in het daadwerkelijke verbruik en alleen dat kan al besparing opleveren.
Setup
Om de Anna-Inzicht-app te gebruiken dien je te beschikken over een slimme meter, die vanaf 2015 in elk huishouden geïnstalleerd zal worden. Grote voordeel hiervan is dat deze op afstand uitgelezen kunnen worden. De installatie-procedure blijkt niet helemaal soepel te verlopen na het lezen van de reacties in de Play Store. Een eigen test wijst uit dat het scannen van de barcode op de slimme meter vrijwel onmogelijk is met Anna-Inzicht, maar het invoeren van de meternummers ging zonder enig probleem. Na ruim een dag ontving ik een melding dat de gegevens ingelezen waren om vervolgens het verbruik van de afgelopen dagen af te lezen.
Data
Nu is de grote vraag natuurlijk wat er met de data gedaan wordt. De speciale site geeft aan dat er hier niets mee gedaan wordt en deze van jou is en blijft. Het vergelijken in de app met andere huishoudens is wel een interessante functie, zo zie je in één oogopslag of je een grootverbruiker bent, of juist niet. Dit geldt voor zowel gas als energie.
De app kan wel nog wat liefde gebruiken, het werkt allemaal net niet soepel genoeg en de layout is ook klaar voor verbetering. Al met al, een interessant concept, maar de uitwerking kan wel nog beter.
Downloaden
Anna-Inzicht is voor iedereen met een slimme meter te downloaden door op onderstaande button te klikken.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Sinds overstap van energieleverancier werkt Anna inzicht app niet meer. Ook na verwijderen app en opnieuw installeren geen succes. Het zou moeten werken met de verschillende energieleveranciers. Hoe krijg ik het weer werkend?
16 december aangemeld code ontvangen maar werkt nog steeds niet, rara hoe kan dit.
vind het nuttige app. Bruikbaarheid kan worden vergroot als je gebruik over langere tijd kunt terugzien. Verder zou ik graag zien wat mijn verbruik betekent in relatie tot mijn voorschotbedrag voor energiekosten.
Dit kan toch al jaren met andere apps van bijv. Energy Vikings (https://www.energyvikings.com/slimme-meter-app). Of via sites als https://slimmemeterportal.nl en https://enelogic.com/nl/diensten/slimme-meters/slimme-meter-uitlezen en http://www.hetslimmecollectief.nl
Paar dagen geleden netjes 2 meters succesvol gescannend. Nu net melding dat hij geactiveerd is. En ja warempel het werkt. Netjes tot op het uur nauwkeurig.
@deeoo : Je hoeft alleen maar het adres te weten en dan kun je de EAN code gewoon opzoeken op deze website :
http://www.eancodeboek.nl/
Is dus niet nodig om in de meterkast te kijken, er vanuitgaande dat deze code ook daadwerkelijk op de meter zit 😉
Op zich wel een handige app, maar het is jammer dat je alleen het verbruik over de over de laatste week kunt zien. Daarbij komt dat je alleen het verbruik ziet en geen echte meterstanden
Als je dus je meterstanden/verbruik over een heel jaar wilt weten, zul je die nog apart bij moeten houden.
Nieuwe meters zijn beter geolied dus draaien sneller dan de ouwe!
Mensen met een Android telefoon die zich zorgen maken over het feit dat iemand hun meterstand weet, hahaha.
Maar blijft vreemd dat het kan inderdaad.
Dus iedereen die meter nrs van een ander kan krijgen kan die alles uit lezen?
Scannen van mijn 2 meters ging in 1 keer goed. Nu wachten tot mijn gegevens binnenkomen