Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

  • Xiaomi Mi 9T

  • Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Nokia 7.2 Plus Sirocco PureView mét Android One.

Nokia gaat voor minder verwarrende productnamen met minder Plus-modellen

· 12 juni 2019

HMD Global heeft toegegeven dat zijn portfolio van Nokia-telefoons eerder verwarrend is, en in de toekomst mogen we daarbij verbetering verwachten. We zullen minder toestellen met de Plus-naam zien.

Verwarrende Nokia-namen

HMD Global is het Finse bedrijf dat de Nokia-merknaam voor telefoons bezit en in die tijd leverde het merk sterke toestellen af met een pure Android-ervaring en een goed updatebeleid. Alleen bleek het merk minder sterk te zijn in het geven van namen aan die telefoons, met een meer verwarrende line-up van productnamen dan dat andere Scandinavische merk, IKEA.

Nokia heeft enerzijds telefoons als de Nokia 6 die opgevolgd worden door Nokia 6.1 en binnenkort door de Nokia 6.2. Daarnaast zijn er Plus-varianten, maar daar begint de verwarring. Zo was de Nokia 7.1 minder krachtig dan de populaire Nokia 7 Plus en de Nokia 8.1 was dan weer de rechtstreekse opvolger van de Nokia 7 Plus, maar dat toestel had niets te maken met het Nokia 8-vlaggenschip. Ondertussen hadden we Wout Martens, de marketing manager Benelux al te gast in onze studio bij de AW Hangout-podcast, waar we om meer duidelijkheid vroegen omtrent de productnamen. Zijn verklaring kan je hier beluisteren.

Nokia 8.1

Eenvoud creëren

Recent sprak ook Gadgets360 bij het lanceringsevenement van de nieuwe Nokia 2.2 in India met Pranav Shroff, de global portfolio general manager van HMD Global. De man geeft daarin toe dat het huidige aanbod te verwarrend is voor de consument: "We zijn het onze klanten - en iedereen in feite - verschuldigd dat het [productportfolio] duidelijk is. Als we het niet hebben duidelijk gemaakt, en dat is volgens mij het geval, dan moeten we dat verbeteren", zegt Shroff.

"We hebben een taak te volbrengen, dat is voor mij duidelijk. Dus ja, onze strategie [in de toekomst] bestaat eruit om de eenvoud te brengen die we altijd al hadden willen brengen. Verder maakt Shroff duidelijk dat de Plus-naam minder gebruikt zal worden door Nokia.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (17)
Bezig met laden van reacties...