Tip: foutcode 83 op Disney Plus, zo los je de problemen op

Tip: foutcode 83 op Disney Plus, zo los je de problemen op

Disney Plus

Disney+ kwam in 2019 voor het eerst beschikbaar, met Nederland als één van de eerste landen waar het platform beschikbaar kwam. Eerst met een proefperiode, maar vanaf november ook betalend. In de maanden die zijn gevolgd werd de dienst in steeds meer regio’s uitgerold. België mocht zich sinds het eind van deze zomer ook aansluiten bij deze lijst.

Disney Plus is de perfecte streamingsdienst om herinneringen uit het verleden op te halen. Uiteraard ontbreken series als Star Wars en The Simpsons niet van Disneys streamingsdienst. Bij de introductie van de dienst, bracht Disney ook gelijk The Mandalorian naar het platform. De seriereeks is exclusief aan Disney Plus en kreeg acht afleveringen.

Niet perfect

De eerste perfecte streamingsdienst moet de mensheid nog maken. Niet alleen wat content betreft, maar ook wat betreft de kwaliteit van de website en de apps. Mocht je Disney Plus nog niet hebben, geen zorgen: het is niet zo dat je constant last hebt van fouten. Zeker niet, maar mocht je er mee te maken hebben, dan is het wel ontzettend irritant. Het kost altijd tijd en moeite om op te lossen.

Foutcode 83 is één van de fouten die met enige regelmaat naar voren kan komen, maar dat hangt - bij deze specifieke code - ook af van de apparaten waar je de streamingsdienst op gebruikt. Disney heeft een korte supportpagina gemaakt, waarop staat dat ‘foutcode 83’ te maken heeft met het streamen van content naar het apparaat waarmee je Disney Plus probeert te bereiken.

Stappenplan

Disney Plus noemt een drietal problemen die te maken hebben met deze foutcode. Zo zou het onder andere te maken hebben met het apparaat dat je gebruikt: niet alle apparaten werken met Disney+. Een tweede (mogelijke) oplossing kan liggen in de richting van de verbinding, zowel jouw verbinding, als de verbinding van Disney Plus in jouw regio. Tot slot kan het een ‘accountprobleem zijn’, aldus de streaminggigant.

Gebruikte apparaten

Er zijn verschillende meldingen van gebruikers die problemen ervaren met hun specifieke apparaat – dat is te herleiden naar een aantal losse problemen die makkelijk op te lossen zijn met onderstaande voorstellen. In één geval is het helaas niet op te lossen:

> Browserondersteuning: Disney Plus biedt ondersteuning voor een beperkt aantal browsers. Mocht je een browser gebruiken die niet in de lijst staat (Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Microsoft Internet Explorer en Safari), probeer dan Google Chrome uit. Werkt dit niet, dan bestaat de kans dat het te maken heeft met een ander probleem.

> Geen Disney Plus-app: niet op alle smart tv-platformen is de Disney Plus-app beschikbaar. Dat geldt zeker voor oudere televisies, die vaak geen ondersteuning van de fabrikant ontvangen. Mocht je toch Disney Plus willen streamen, kies dan eventueel voor een Chromecast of een andere slimme TV-dongle.

> DRM (Digital rights management): Disney Plus wil zijn video’s beschermen tegen kopieën en heeft daarvoor een DRM-checkup ingebouwd. Niet alle platformen bieden ondersteuning voor DRM, Linux is daar één van. Daar is helaas geen oplossing voor, anders dan om te schakelen naar Windows of een ander besturingssysteem (zoals Ubuntu).

Verbindingen

Niet alle problemen hebben echter te maken met het apparaat: soms is de verbindingssnelheid iets te laag, of is Disney Plus uit de lucht en kan je het probleem zelf niet oplossen. Hieronder vind je alle mogelijke oplossingen die je kan uitproberen:

> Lage internetsnelheid: Disney Plus noemt een lage verbindingssnelheid als een van de problemen die het vaakst voorkomt bij zijn klanten. Voor het laden van de contentbibliotheek is de minimale snelheid volgens Disney 5 Mbps, terwijl het afspelen van 4K films of series 25 Mbps vereist. Zit je net onder die snelheden, dan kan het zo zijn dat Disney+ niet wil laden. Upgrade hiervoor eventueel het internetabonnement, zodat je de benodigde internetsnelheid verkrijgt.

> Probeer het nog eens: foutcode 83 is meestal op te lossen door de app eens af te sluiten en weer te openen, of door de website te herladen. Probeer dit een aantal keer achtereenvolgend om te zien of het probleem zich oplost. Blijft de streamingsdienst dezelfde foutcode uitspugen, breng dan een bezoekje aan allestoringen (of Downdetector) om te zien of dit meer mensen treft.

Laatste mogelijkheid

Alle bovenstaande oplossingen doorgenomen, dan is de kans groot dat het probleem te maken heeft met het Disney Plus-account, zo noemt de streamingsdienst op de website. Het bedrijf raadt klanten met aanhoudende foutcode 83-meldingen aan om contact op te nemen. Je kan daarvoor chatten en Disney+ via de telefoon te benaderen. Dit kan zeven dagen per week, tussen 09:00 en 21:00 uur.

Heb jij wel eens last gehad van foutcode 83 of een andere foutcode in Disney Plus? Laat het weten in de reacties onderaan het artikel.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Rabobank en contactloos betalen met Google Pay, de complete uitleg

Rabobank biedt contactloos betalen met Google Pay aan. Met deze betaaldienst hoef je geen pincode in te voeren en geen betaal...

Rabobank introduceert Google Pay als nieuwe betaalmogelijkheid

Vanaf vandaag kunnen Rabobank-klanten betalen met Google Pay via hun Androidtelefoon of smartwatch. Met deze nieuwe betaaldie...

Hier moet je op letten bij smartphone camera's

Telefoons met één camera zijn de afgelopen jaren stilaan van de markt verdwenen, terwijl telefoons met drie, vier of soms wel...

Android Auto 7.7-update lost ernstige verbindingsproblemen op

De nieuwe update van Android Auto moet een einde maken aan een aantal ernstige fouten met de software. In versie 7.7 van de a...

Tele2 verlaagt de prijzen voor deze abonnementen

Tele2 heeft de prijzen van enkele telefoonabonnementen verlaagt. Het gaat om tweejarige contacten met 1, 10 of 20 GB aan mobi...

Stiekem een WhatsApp groep verlaten? Het kan binnenkort!

WhatsApp werkt aan veel nieuwe functies voor zijn chatapp en de volgende waar nu een screenshot van opgedoken is, zal voor ve...

AW Poll: waarvoor gebruik jij je tablet in de eerste plaats?

Tablets zijn een ideale oplossing voor wie een Android-ervaring wil op een groter scherm. Alleen kan je die extra schermruimt...

Fitbit en Google Fit werken straks met de Assistent en Nest Hub

Google laat je straks sport- en gezondheidsdata vragen aan de Google Assistent. Er komt een integratie met Fitbit en de Googl...

Lees meer

Net binnen

AW Poll: waarvoor gebruik jij je tablet in de eerste plaats?

Tablets zijn een ideale oplossing voor wie een Android-ervaring wil op een groter scherm. Alleen kan je die extra schermruimt...

Hier moet je op letten bij smartphone camera's

Telefoons met één camera zijn de afgelopen jaren stilaan van de markt verdwenen, terwijl telefoons met drie, vier of soms wel...

Fitbit en Google Fit werken straks met de Assistent en Nest Hub

Google laat je straks sport- en gezondheidsdata vragen aan de Google Assistent. Er komt een integratie met Fitbit en de Googl...

Tele2 verlaagt de prijzen voor deze abonnementen

Tele2 heeft de prijzen van enkele telefoonabonnementen verlaagt. Het gaat om tweejarige contacten met 1, 10 of 20 GB aan mobi...

Stiekem een WhatsApp groep verlaten? Het kan binnenkort!

WhatsApp werkt aan veel nieuwe functies voor zijn chatapp en de volgende waar nu een screenshot van opgedoken is, zal voor ve...

Lees meer