Zo plan je een APK voor je Volkswagen in met Google Assistent

Google Assistent plant je APK in
Steeds meer bedrijven zien het belang in van de Google Home en Google Assistent en bieden voor hun klanten extra service zoals de inpakassistent van KLM, nieuwsberichten van de NOS, vragen stellen aan de bouwmarkt Karwei, informatie over de PostNL-bezorging en vele andere Nederlandse bedrijven. Volkswagen kondigt nu ook integratie aan met Google Assistent . Dit alles verloopt via een zogenaamde Action on Google.
Om met Volkswagen in gesprek te gaan, zeg je "Hey Google, praat met Volkswagen Nederland" tegen de Google Assistent op je telefoon of je Google Nest Hub. Binnenkort is het ook mogelijk om dit te doen via de Google Home.
Zodra Google Assistant contact heeft gelegd, helpt Volkswagen Nederland de klant verder om een afspraak in te plannen op basis van een aantal gerichte vragen. Bijvoorbeeld op welke datum de APK bij voorkeur dient te gebeuren en om welke Volkswagen (kenteken) het gaat. Als alle gegevens compleet zijn, wordt de afspraak gelijk ingepland en bevestigd bij de gewenste dealer. Wil je het gesprek stopzetten, zeg dan 'stop'.
Als het aan Volkswagen ligt, is het plannen van een APK met Google Assistant nog maar het begin van een nieuwe serie diensten die klanten optimaal bediend. De opgedane klantervaringen worden door Volkswagen gebruikt om de dienstverlening verder te verbeteren.
Plaats reactie
0 reacties