Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Samsung Galaxy S10

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Ok, BB? Hoeveel onderbroeken moeten mee?

KLM lanceert inpakassistent voor Google Home

· 14 december 2017

Inpakken voor een reis is blijkbaar nog niet voor iedereen een sterk punt, moet vliegtuigmaatschappij KLM gedacht hebben. Vandaar dat ze vandaag een spraakgestuurde inpakassistent voor Google Home hebben gelanceerd.

Inpakassistent van KLM

Vliegtuigmaatschappij KLM heeft een intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent voor Google Home ontwikkeld, genaamd BB (Blue Bot). Dit is een servicebot die is gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Wellicht komt deze bot van KLM je bekend voor, sinds september is hij/zij ook al op Facebooks Messenger beschikbaar voor het boeken van tickets.

BB geeft reizigers via de slimme speaker Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse. De bot is volgens KLM zelflerend en wordt dus slimmer en persoonlijker door het vaker te gebruiken. Hiervoor wordt kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie gebruikt.

Om hem te activeren geef je de volgende Engelstalige spraakopdracht: "OK Google, let me talk to KLM." Daarna geef je je bestemming in en kun je samen gaan inpakken voorbereiden op je reis. Een aantal influencers heeft de bot samen met Google Home voor KLM uitgeprobeerd en het resultaat vind je hieronder.

De volgende stap

Via spraakopdrachten word je dus voorzien van een slimme inpaklijst. KLM wil in de nabije toekomst ook dat je via Google Home een lijst met herinneringen naar je favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden.

Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France-KLM: "KLM staat bekend om haar persoonlijke aanpak. Onze nieuwste service op Google Home met BB, is de volgende stap in KLM’s innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van ‘voice’. We bieden een persoonlijke service op Google Home met behulp van kunstmatige intelligentie. De interactieve inpakassistent van KLM laat de toegevoegde waarde van KLM gedurende de hele reis zien."

Beschikbaarheid

De bot van KLM wordt vanaf nu uitgerold voor de Google Home. Op de redactie is deze al bij sommige redacteuren ontvangen. Kan je de bot nog niet aanspreken, dan is het nog even afwachten! 

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (2)
Bezig met laden van reacties...