Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

  • Xiaomi Mi 9

  • Samsung Galaxy S10 Plus

  • Google Pixel 3 XL

  • Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Meer dan 10 miljoen dislikes

YouTube Rewind is officieel de slechtst gewaardeerde video op het platform aller tijden

· 13 december 2018

Om te zeggen dat het jaaroverzicht dat YouTube zelf heeft gemaakt van dit jaar niet bepaald in de smaak viel bij de YouTube-community, zou nogal een understatement zijn. De YouTube Rewind van dit jaar is met meer dan 10 miljoen dislikes nu officieel de meest gehate video op het platform.

Slechtst gewaardeerde video

De YouTube Rewind-video van vorige week heeft met zijn bizarre hoeveelheid duimpjes omlaag het nummer "Baby" van Justin Bieber - die net iets minder dan 10 miljoen negatieve stemmen heeft - van de troon gestoten. Hoewel Justin Bieber’s video er ongeveer acht jaar over heeft gedaan om zo een grote afkeer te creëren, versloeg YouTube Rewind dit record in slechts een paar dagen. Het is een hele prestatie en bovenal fascinerend hoe een video die door het marketingteam van YouTube wordt gebruikt om meer adverteerders aan te trekken zo'n averechts effect kan hebben.

Youtube Justin Bieber

Vanaf de publicatie van de YouTube Rewind-video op 6 december, veroorzaakt hij grootse afkeur vanuit de YouTube Community, maar biedt hij tegelijkertijd mogelijkheden voor YouTubers om een populaire video te creëren. Videomakers die voorkwamen in de video, zoals de bekende YouTuber Marques Brownlee, hebben een filmpje gemaakt waarin ze het hebben over de controverse, terwijl andere creators hun eigen versie van Rewind hebben gemaakt.

YouTube-cultuur

De grote negativiteit over de YouTube Rewind-video van dit jaar zou voornamelijk zijn ontstaan door het groeiende contrast tussen de ware cultuur van het platform en de gepolijste versie die YouTube wil presenteren aan met name adverteerders. De community, waar YouTube al zijn succes vandaan haalt, zou zich totaal niet verbonden voelen met de cultuur die YouTube probeert te promoten. Als het bedrijf dit wilt veranderen, zou hij meer moeten luisteren naar zijn Community en niet meer zelf een beeld moeten creëren dat zo erg afwijkt van dat van zijn gebruikers. Het succes van het platform is immers afhankelijk van hen, en dat wordt hiermee nog even goed duidelijk gemaakt.

Wil je de slechtst gewaardeerde video op YouTube aller tijden zien? Kijk hem hieronder en vergeet hem niet een (dis)like te geven.

De nieuwste artikelen over YouTube

Rapport: 'YouTube goed voor bijna 40 procent van mobiel internetverkeer'

YouTube toont nu wanneer ondertiteling bij een video beschikbaar is

Verbruik van mobiele data is in Nederland verdubbeld in 2018

'In 2018 keerden Nederlanders Facebook massaal de rug toe'

7 manieren om 2019 gezond te beginnen (en ook te eindigen!)

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (9)
Bezig met laden van reacties...