Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Huawei's stunt was leuker

Xiaomi gebruikte lancering OnePlus 6T als reclamestunt

· 07 november 2018

Xiaomi bracht naar verluidt een beetje onheil naar het OnePlus 6T-lanceringsevenement in India. Volgens een bericht op Reddit heeft het bedrijf calculators weggegeven in dozen met het opschrift "You Do The Math" aan mensen die het evenement bijwoonden.

Twitter

Het Twitteraccount van Poco India legt uit dat de stunt betrekking heeft op het feit dat de Pocophone F1 die gemaakt is door Xiaomi  dezelfde Snapdragon 845-processor heeft als de OnePlus 6T, maar aanzienlijk goedkoper is. De prijs van de telefoons in India is 20.999 rupee (252 euro) voor de Pocophone F1 en 37.999 rupee (456 euro) voor de OnePlus 6T, volgens Poco India.

Do the math

Vreemde vergelijking

Zoals gewoonlijk met dit type stunt, vertelt het echter niet het hele verhaal. Dit zijn allesbehalve gelijkwaardige smartphones: de 6T heeft een glazen achterkant, een OLED-display en een in-screen vingerafdruksensor is. Dat staat tegenover de plastic achterkant, het LCD-scherm en de vingerafdruksensor aan de achterzijde bij de Pocophone F1. De 6T heeft ook meer RAM en opslag dan de goedkoopste versie van de Pocophone F1, die Xiaomi in de prijsvergelijking gebruikt. Als dit dingen zijn die je belangrijk vindt, dan maakt het simpelweg niet uit hoe goedkoop de Pocophone F1 is.

Marketing

Dit soort marketing waarbij het ene bedrijf het andere bedrijf zwart maakt op een creatieve manier om publiciteit te creëren, begint een soort trend te worden. Samsung die Apple bespotte over zijn notch, Huawei die accu's uitdeelt aan mensen die wachten op de nieuwe iPhone XS en ook OnePlus zelf die spot met vrijwel iedereen. Er zijn niet veel fabrikanten die zelf niet betrokken zijn geweest bij dergelijke marketing.

Onlangs was er ook Samsung die stevig de spot dreef met de Pixel 3 XL. Op de dag van de lancering trok de Amerikaanse tak van het bedrijf naar Twitter om eens goed om de notch te lachen. Het bedrijf stelde dat je er een vliegtuig op kon landen. 

Huawei Powerbank

Via: AndroidAuthority

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (11)
Bezig met laden van reacties...