WhatsApp is hot
WhatsApp is hot en wordt, zeker in Nederland, erg veel gebruikt als communicatie-middel. Het is dan ook logisch dat er steeds meer bedrijven op inspringen. Zo was er al de WhatsApp-deelknop voor websites (iOS-only) en nu geeft Essent klanten ook de mogelijkheid contact op te nemen met de klantenservice via WhatsApp. Op deze manier probeert Essent de klanten nog beter te bedienen door een extra contactmogelijkheid te bieden.
Ja, dit is een iPhone, nee ze hadden geen afbeelding voor Android
Essent
Om gebruik te maken van WhatsApp bij Essent dient er eerste een contact toegevoegd te worden via deze link (of handmatig 0627996402). Nadat deze toegevoegd is kan er met dit contact een gesprek gestart worden om vervolgens een reactie te ontvangen van een helpdesk-medewerker. Essent geeft antwoord via een tablet, wie weet hebben ze onze WhatsApp tablet-handleiding gevolgd.
Deze dienst is beschikbaar voor zowel Android- als iOS-gebruikers en alle andere platformen waar WhatsApp op draait. Er is wel één nadeel aan de dienst: de WhatsApp-medewerker is alleen aanwezig tussen 9:00 en 17:00 uur.
Zou jij via WhatsApp contact op willen nemen met een bedrijf? Of gebruik je liever een ander kanaal?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Interessant experiment. Het valt me op dat juist de grote bedrijven (ondanks hun over het algemeen belabberde klantenservice) de nieuwe mogelijkheden uitproberen, terwijl het juist de MKB bedrijven zijn die GOEDE service verlenen via meer traditionele kanalen. Gelukkig gaan de kleine/middelgrote bedrijven steeds vaker aan de klantenservice software (zoals www.casengo.nl).
De goede service van ondernemers, met de bereikbaarheids- en productiviteitsvoordelen van de ‘grote’ jongens 🙂
WhatsApp werkt prima op een tablet, Maarten. En is na installatie in no time geactiveerd. Doen..
Op zich leuk idee, maar zo lang WhatsApp niet via een pc of tablet werkt lijkt me dit ook erg onhandig voor de medewerker.
Ik vraag me af hoeveel *spam* ze gaan ontvangen via whatsapp en hoe ze hier mee zullen omgaan?
Meneer whatsapp is al een half uur niet online geweest. Zal wel lunchpauze hebben denk.
Wauw, ik vind dat dit te ver gaat…
Ik zit niet meer bij Essent, maar het lijkt me handiger dan steeds in de wacht te moeten staan in een poging de klantenservice aan de lijn te krijgen.
Opzicht handig maar ik gebruik nederlands energie maatschapij