Er waren wat zorgen rondom WhatsApp deze week, want de app zou advertenties gaan laten zien tussen de chats door. Dan ben je met je partner aan het appen over de boodschappen, en dan komt er zeker ineens een reclame voorbij van een boodschappenbezorger? Hoe het er precies uit zou komen te zien is niet helemaal bekend, maar dat hoeft blijkbaar ook niet: het komt er namelijk niet.
Advertenties op WhatsApp
De Financial Times zat er even naast: WhatsApp-chef Will Cathcart spreekt een artikel van de website tegen op een nogal openbare manier. Op X plaatste hij een post waarin hij zegt: “Dit @FT-verhaal is niet waar. We doen dit niet. Het lijkt er ook op dat je Brian’s naam verkeerd hebt gespeld…” Klinkt alsof hij enigszins pissig is, maar de Financial Times lijkt er weinig van onder de indruk.
FT had geschreven dat er interne controverse was binnen Meta omdat er discussie zou zijn over het al dan niet toevoegen van advertenties in WhatsApp. Hoewel de website al schreef dat het nog niet besloten was, was de WhatsApp-baas er vlug bij om het verhaal naar het land der fabeltjes te verwijzen. Echter kwam FT hier ook nog op terug. Het zegt dat de woordvoerder van WhatsApp voor de publicatie van het artikel niet betwistte dat hierover gesprekken zouden zijn.
Geen spelletjes
Nou ja: gesprekken of niet, dat maakt eigenlijk niet uit: het komt er blijkbaar niet en dat is erg fijn voor de vele gebruikers die WhatsApp telt. Sowieso heeft WhatsApp bij de overname door Facebook in 2014 beloofd dat er geen spelletjes, gimmicks of advertenties in de app zouden komen. Advertenties zijn er inderdaad niet in te vinden en dat is iets wat veel gebruikers waarschijnlijk graag zo willen houden. Spelletjes daarentegen, dat zou best leuk zijn toch?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Of het was een proefballonnetje van WhatsApp om de stemming onder de gebruikers te peilen.
Kennelijk is de tijd nu nog niet rijp voor advertenties.