T-Mobile stopt met 'gratis' toestellen bij abonnement

Gratis was niet gratis
In Nederland ontvangen veel consumenten een 'gratis' telefoon bij het verlengen van het abonnement, althans dat wordt gedacht. Echter dit toestel betaal je tijdens de volledige looptijd van het abonnement (meer dan) terug. Onder de streep ben je vaak zelfs duurder uit om het toestel af te betalen in twee jaar, dan het direct aan te schaffen. De Consumentenbond noemt het dan ook een verkapte lening, deze manier van koppelverkoop. T-Mobile gaat daar verandering in brengen door duidelijker te communiceren in 2015.
T-Mobile
Vanaf 2015 worden smartphones niet meer als gratis verkocht, maar worden de abonnementskosten en de bedragen die gerekend worden voor een toestel apart vermeld. Dit wil zeggen dat je maandelijks factuur niet alleen zal bestaan uit belkosten, maar ook laat zien hoeveel je elke maand betaalt voor de telefoon. Hiermee wil T-Mobile meer duidelijkheid scheppen en komen ze tegenmoet aan de wens van de Consumentenbond.
Wel gratis verlagen
Een andere wijziging die doorgevoerd gaat worden door T-Mobile is maandelijks aanpassen van je abonnement. Of het nu verhogen, verlagen of zelfs op nul zetten is, dit kan allemaal kosteloos. Hiermee wil de provider af van het imago alleen uit te zijn op extra inkomsten door het verlagen van abonnementen moeilijker te maken. Ook deze maatregel zal in 2015 van kracht worden waarbij de functies aangeboden worden door een nog te introduceren app.
Plaats reactie
0 reacties