Spotify heeft 124 miljoen abonnees, groeide met 29 procent in 2019

Spotify jaarcijfers
Spotify maakt zijn jaarcijfers bekend. De populaire streamingdienst zag zijn aantal abonnees het voorbije jaar met 29 procent groeien tot 124 miljoen, en samen met de gratis gebruikers zijn er 271 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.
Daarnaast zegt het bedrijf dat de investeringen die het in 2019 heeft gedaan om zijn podcasts meer in de spotlights te zetten, hebben gewerkt. Vergeleken met een jaar eerder werd er in het vierde kwartaal van vorig jaar 200 procent meer naar podcasts geluisterd. Er zijn nu meer dan 700 000 podcasts beschikbaar op het platform.
'Investeringsjaar'
Hoewel Spotify zijn gebruikersaantallen ziet groeien en ook de omzet van 474 miljoen euro opnieuw een stijging is, is de dienst nog altijd niet winstgevend. Spotify maakte in 2019 zo'n 77 miljoen euro verlies. Het lijkt erop dat het bedrijf die verliezen het komende jaar niet gaat wegwerken, want Spotify luidt 2020 in als een "investeringsjaar". Spotify wil daarbij opnieuw meer in podcasts investeren en het wil in totaal 300 miljoen gebruikers hebben, waarvan de helft ook voor de dienst betaalt. De dienst blijft ook nieuwe functies introduceren, zoals de Family-afspeellijst en de nieuwe widget die vorig jaar werden gelanceerd.

Vorig jaar raakte bekend dat YouTube Music, de concurrent van Spotify zo'n 15 miljoen gebruikers heeft en Apple Music heeft meer dan 50 miljoen betalende abonnees. We zijn benieuwd hoe de streamingdiensten het in 2020 zullen doen. Ben jij een Spotify-gebruiker of gebruik jij een van de concurrerende streamingdiensten? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Plaats reactie
0 reacties