Sony heeft de verkopen van Xperia 1 VII tijdelijk moeten stilleggen omdat het toestel problemen geeft. De telefoons gaan soms uit, doen het geluid aan en herstarten zichzelf: zomaar uit het niets. Het lijkt een probleem te zijn alleen in Japan.

Lees verder na de advertentie.
Sony Xperia 1 VII
In Sony’s thuisland Japan kampen de toestellen met deze problemen: het is onduidelijk of het elders ook het geval is. De Xperia 1 VII is verkrijgbaar sinds mei dit jaar en kost 1.499 euro. Het toestel heeft een 6,5 inch OLED-scherm, een Qualcomm Snapdragon 8 Elite-chip, een batterij van 5.000 mAh en een trio aan camera’s aan de achterzijde van 48 megapixel, nog eens 48 megapixel en 12 megapixel. Het is een telefoon gericht op fotografie met zijn eigen shutterknop.
Lees verder na de advertentie.
Alleen bleek dit toestel in Japan niet zo goed bruikbaar, want Sony kreeg zodanig veel meldingen binnen over toestellen die maar bleven rebooten en het geluid ineens harder zetten, dat het zelfs tijdelijk de verkopen heeft stilgelegd. Sony schrijft dit op een ondersteuningspagina. Het zegt niet specifiek dat het alleen in Japan voorkomt, maar de edities waar het over spreekt zijn wel alleen in Japan verkrijgbaar. Het gaat om telefoons van bepaalde providers, zoals dat ook in de Verenigde Staten werkt. Mogelijk zit er bepaalde software in die specifiek Japans is.
Rebootprobleem in Japan
Tegelijkertijd zijn er ook eerder berichten geweest dat de pre-orders van de telefoon geannuleerd zijn in Europa en dat Sony hem op zijn website ook als ‘niet op voorraad’ heeft staan. Mocht je het toestel toch al hebben, dan schijnt het goed te zijn om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna meteen de updates te installeren. Het is te hopen dat dat de oplossing biedt voor de problemen, want als je zo’n dure telefoon koopt, dan wil je wel dat in ieder geval de basics op orde zijn. Iets wat Sony nu ook duidelijk wil verbeteren.
Lees verder na de advertentie.
Heb jij een Sony Xperia 1 VII en loop jij tegen problemen aan? Deel het in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
“Mocht je het toestel toch al hebben, dan schijnt het goed te zijn om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna meteen de updates te installeren.”
Dit slaat nergens op als je het toestel al hebt een geen problemen hebt?
Het lijkt meer een probleem te zijn die voor komt door de provider software schil