Meerdere mensen die een nieuwe Samsung Galaxy 22 Ultra hebben gekocht, kunnen hun smartphone niet naar behoren gebruiken. Er blijken bij een aantal toestellen GPS-problemen te ontstaan. Ook toestellen in Nederland, zo blijkt uit een tip die we op de redactie binnenkregen.
GPS-probleem
De problemen komen al direct bij het voor het eerst opstarten van het toestel voor, of na een dag. Zelfs na bepaalde updates blijft het probleem bestaan: een GPS die niet werkt. Dat is bijvoorbeeld onhandig wanneer je Google Maps wil gebruiken of Tinder: apps die alles te maken hebben met je locatie, want dat is waar de GPS-functie voor dient (GPS betekent Global Positioning System).
Op de Samsung-community is te lezen dat mensen van alles proberen om van het probleem af te komen. Foutmeldingsrapporten sturen naar Samsung schijnt tot op heden niet te werken. Het lijkt in ieder geval te gaan om een probleem met het toestel zelf en niet met apps die GPS nodig hebben. Er zijn wel mensen bij wie het helpt om de APN-instellingen te resetten.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Dat doe je door naar Connections -> Mobile Networks -> Access Point Names te gaan, te tikken op de drie puntjes en te kiezen voor ‘reset’. Hetzelfde doe je bij Settings -> About Phone -> Reset Network Settings. Start het toestel eventueel opnieuw op en mogelijk is het probleem dan verholpen.
In ieder geval is het een probleem wat niet wereldwijd bekend is of waarvoor Samsung al een officiële mededeling heeft gedaan. Het is dan ook te hopen dat het beperkt blijft tot een handjevol telefoons. Het is niet duidelijk of dit alleen bij de Ultra-toestellen voorkomt of ook bij andere types van Samsung Galaxy S22.
Heb jij een Samsung Galaxy S22 Ultra en loop je tegen deze problemen aan? Of zelfs bij een andere S22? Laat het achter in de reacties.
Dank voor de tip, Roelof!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Heb sinds kort een Galaxy S22 Ultra met bestaand Vodafone abonnement. Mijn probleem is dat als ik uitgaand bel de gesprekskwaliteit slecht is. Ik hoor de gebelde goed echter zij verstaan mij niet goed. Heel vaak gebeurd het dat ik teruggebeld moet worden. Dan gaat het gesprek goed. De gebelde geeft aan dat ze mij slecht verstaan (hol geluid koekjestrommel etc.). Met mijn Iphone 11 (zelfde Vodafone abonnement) had ik dit probleem niet.
Had het zelfde probleem. Cursor in maps en android auto haperde regelmatig of bevroor.
Maps meldde soms slecht gps signaal. Of vroeg nauwkeurigheid te vergroten door camera in te schakelen….. Updates en toestel herstarten hielp uiteindelijk niet. Stond op punt toestel te retourneren naar Samsung.
Na een tip (niet van Samsung) alle updates van maps verwijderd.: terug naar fabrieksinstelling?
Geheugen en buffer geleegd.
Daarna maps opnieuw geupdated. Nauwkeurigheid opnieuw gekozen voor maximaal (altijd)
Tot mijn verbazing nu al 2 werken prima gps ontvangst. Cursor precies en vloeiend in android auto. Ook in andere apps geen problemen meer!
Aanrader om te proberen!
Al vanaf de eerste dag GPS problemen. Het enige dat helpt is het toestel uitschakelen. Ben benieuwd hoe en wanneer Samsung dit gaat oplossen. Ik heb het toestel rechtstreeks bij Samsung gekocht. Het is erg storend en onmogelijk dat dit blijft.
heb ik geen Samsung maar een Sony Xperia 1!!
gelukkig
GPS werkt wel maar niet met navigatie in een bewegend voertuig
gelukkig heb ik het toestel niet genomen en dacht ik wacht op de n30. hoop dat er dan niks met dat toestel is
Heb hier nog steeds problemen met de GPS, kan het één keer gebruiken en moet dan de telefoon weer opnieuw opstarten! (S22 ULTRA)
Ik heb dit probleem met mijn s21+ heel irritant wanneer ik Google maps gebruik via Android auto en opeens het GPS signaal wegvalt! Ga proberen mijn telefoon voor de volgende rit opnieuw op te starten en kijken of het dan wel goed gaat
Ben een van de gelukkige met dit probleem. Opnieuw opstarten helpt, dus voor nu onderweg naar de auto telefoon opnieuw opstarten, maar voor smart home automatiseren is het zeer onhandig. Verwarming gaat niet uit of aan, enz. Hoop dat het snel wordt opgelost.
S22 Ultra, om GPS problemen gehad bij het navigeren. Heel vervelend, omdat je ervan uitgaat dat het ‘gewoon’ werkt. Dan reken je op je telefoon. Daarna flink liggen rommelen in de instellingen, probleem is nu opgelost, maar kan niet exact aangeven wat ik geprobeerd/veranderd heb. Goed te melden dat het in ieder geval een software probleem is.