‘Samsung-smartphones gaan het vaakst kapot’

Dimitry Vleugel
Dimitry Vleugel
13 juli 2018, 14:08
2 min leestijd

Kapot

Lees verder na de advertentie.

In dit rapport lezen we onder andere dat er in het eerste kwartaal van dit jaar meer Androidsmartphones (18,9%) kapot gingen dan iPhones (15.2%). En deze Androidsmartphones die kapot gingen waren als volgt over de merken verdeeld.

Samsung steekt volgens het rapport van Blancco met kop en schouders boven de andere merken uit. Meer dan 27% van de geretourneerde toestellen was van het merk Samsung. Het slechtst presterende toestel was de Samsung Galaxy S7 met 9% gevolgd door de Samsung Galaxy S7 Edge met 8% en de Samsung Galaxy S5 met 5%. Omdat dit een rapport uit de Verenigde Staten is zien we ook een aantal merken die we in Europa niet kennen, zoals 10or (tenor) en InFocus.

Het grootste probleem (34%) onder de Android-smartphones die het bedrijf in handen kreeg waren de prestaties van het toestel. Daarna kwamen problemen met onder andere de camera en de microfoon. Wanneer men de cijfers met een jaar geleden vergelijkt zijn de top  -problemen totaal anders dan in 2017. Dat suggereert weer dat er heel veel nieuwe toestellen zijn die problemen hebben op het gebied van performance. Wat ook niet helpt is het feit dat Blancco nog steeds constateert dat veel Androidtoestellen op verouderde versies draaien.

Wat het meeste opvalt aan de grafiek hierboven is dat er net zoveel toestellen geretourneerd werden met Android 2.3 als toestellen met Android 8.0.

Conclusie

Cijfers zijn cijfers en die spreken meestal de waarheid wanneer ze tenminste op de juiste manier geïnterpreteerd worden. Dat laatste kunnen we niet controleren maar we gaan ervan uit dat dit rapport zorgvuldig in elkaar gezet is. Samsung zou zich op basis van deze cijfers toch wel moeten gaan beraden waar het met de Samsung Galaxy S7 is misgegaan. Opvallend is dat de S7 en de S5 in de top 3 zaten maar dat de Samsung Galaxy S6 daar niet in voor kwam. 

Note:

We hebben navraag gedaan bij de maker van het rapport Blancco hoe de cijfers tot stand zijn gekomen. Wanneer we een reactie hebben dan geven we een update.

Bron: Rapport Blancco

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

32

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

Plaats een reactie
29 januari 2020, 9:57

This is my first comment here, so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading your articles. Your blog provided us useful information. You have done an outstanding job
Website: electric trimmer

16 juli 2018, 3:02

Als het met percentage berekend was dan had LG zeker weten huizenhoog bovenaan gestaan

14 juli 2018, 22:26

S7 super telefoon nooit enig probleem en supersnel ook voor de update naar oreo nooit een bug if probleem gehad

14 juli 2018, 20:00

Altijd samsung gehad, heel vaak tijdens het fietsen op het asfalt gekletterd en nog nooit een krasje op mijn telefoon gehad.Ik gebruik altijd een siliconen back cover.Ook al laat ik hem met regelmaat vallen, mijn samsung blijft er als nieuw uit zien.

14 juli 2018, 14:57

Wat een onzin stuk. De bron kan niet eens worden geverifeerd nota bene!!!

Clickbait en uiterst onprofessioneel om dit soort rubbish artikelen te schrijven. Nog een paar keer en ik kom hier niet meer.

14 juli 2018, 10:28

Uit artikel blijkt als je goed leest dat Iphone het vaakst kapot gaat, foei schrijvers!

14 juli 2018, 2:35

Logisch. Samsung dekt aandeel van 70%. Als je echt wilt meten moet je ook meteen hoeveel toestellen in totaal zijn verkocht en daarvan het percentage defecte toestellen meten.

Ik heb al jaren Nexus toestellen gehad ook nu nog nooit kapot.

14 juli 2018, 0:37

Onzin artikel. Geen touw aan vast te knopen. Denk dat de eigenaar van het bedrijf en de schrijver van het artikel, zijn vervangen door de hitte. Val met dit soort artikelen geen evenwichtige AW lezers lastig. Samsung en Apple produceren beide de wat betere toestellen op de markt. Hoe vaak een van hun modellen ter reparatie wordt aangeboden, kan niemand ons vertellen. In ieder geval niet op basis van de gegevens waarop dit artikel gebaseerd is.

13 juli 2018, 22:09

Dan is samsung dus beter dan iPhone? 18,9 procent van de Android, waarvan 27, 4 procent samsung, tenopzichte van 15,2 procent dat 100 procent iPhone is….

Dat is in mijn ogen maar een heel laag percentage samsung, waar ik uit kan opmaken dat iPhone vaker defect is..

13 juli 2018, 20:46

Ehm, hoe zit het met marktaandelen?

13 juli 2018, 20:01

Pff..wat een domme redenering..er zijn toch ook veel meer Samsungs verkocht dan wel toestel dan ook.

Ik kan ook wel zeggen dat er in Nederland meer auto’s naar de garages gebracht worden per jaar dan motoren.

13 juli 2018, 18:30

Als Samsung de meeste toestellen verkoopt, is de verhouding natuurlijk ook zo, dat ze het vaakst defect raken lijkt mij of tenminste gemeld worden.

13 juli 2018, 18:23

Klopt, Samsung smartphone hebben bijna altijd sensor en accu problemen.

13 juli 2018, 18:09

De afgelopen 12 jaar hebben diverse Samsungs hier thuis uitstekend dienst gedaan, nooit enig probleem ondervonden (Ace, Ace2, Ace3, S2, S5mini, S5, S7, S8+).

13 juli 2018, 17:44

Is aantal verkochte iPhones evenredig aan het aantal verkochte Android’s?

13 juli 2018, 17:29

Stemmingmakerij, slecht gekozen kop. Zoals door anderen al geconstateerd zijn deze cijfers niet in perspectief geplaatst. Ze zeggen nu vooral iets over de bedrijfsvoering van het herstelbedrijf, je kunt nu zien wat ze zoal repareren, niets meer en niets minder.

13 juli 2018, 17:24

@allen De cijfers zijn gebaseerd op de aantallen die bij een flink aantal providers en e-tailers binnen komen. In mijn laatste alinea haal ik ook aan dat ik er vanuit moet gaan dat er naar de juiste manier naar de cijfers gekeken is.

“The information contained in this report is based on internal mobile diagnostics and
mobile erasure data collected from iOS and Android mobile devices that were brought
into hundreds of mobile carriers and device manufacturers for diagnostics tests and
mobile erasure in North America, Europe, Asia and Australia from January 1, 2018 to
March 30, 2018.”

Bovenstaande quote zegt nog steeds niet of Blancco de aantallen defecten heeft omgerekend naar het marktaandeel of het volume van een desbetreffend merk.

13 juli 2018, 17:08

Onzinnig artikel. Niet Androidworld waardig. Zou procentueel moeten worden bekeken aan de hand van het aantal verkochte telefoons.

13 juli 2018, 17:05

Geen geluk gehad met samsung note 4 en tab s.. Denk dat je gewoon geluk moet hebben, nu huawei p10 lite en mate 10 lite.. Tevreden ☺ net de oreo binnen op de mate 10 lite.. Vooralsnog geen problemen, zijn geen hoogvliegers maar voldoet goed voor middenklasse.. ?

13 juli 2018, 16:27

Al 10 j Samsung…. Nooit eentje stuk gehad…

13 juli 2018, 16:23

En het moet niet zijn hoeveel van de te herstellen gsm een bepaald merk is maar
hoeveel % van een bepaald merk defect gaan van het aantal verkochte.

13 juli 2018, 16:20

Is het failure rate percentage gerelateerd aan het aantal verkochte smartphones van dat merk ? Ik neem aan van wel want andrrs zeggen die cijfers niet zo veel.

13 juli 2018, 16:20

Is dit rapport wel afgesteld op het aantal verkochte toestellen? Dus 1 op … Verkochte telefoons per merk stuk? Anders heb je helemaal niks aan dit rapport, behalve dat weer eens bevestigd wordt dat Samsung het meest verkoopt.

13 juli 2018, 16:19

Dit soort “onderzoeken”verdienen sws geen aandacht.

13 juli 2018, 16:19

Ik heb de S3 mini, S5 mini, en S7 in 7 jaar gehad en nog nooit een krasje of defect onderdeel meegemaakt, terwijl ik ze best weleens heb laten stuiteren… geluk misschien?

13 juli 2018, 16:18

Je moet langs de andere kant ook wel weten dat ze het grootst aantal toestellen hebben verkocht. Als fabrikant kan je met dit succes op twee manieren omgaan. Ofwel pak je de koe bij de horens ofwel reageer je alert. De cijfers spreken voor zich dus tja …. hun toestellen vertonen waarschijnlijk geen problemen en zijn van sublieme kwaliteit terwijl de andere merken onbetrouwbaar zijn. Zelf heb ik vroeger wel andere ervaringen gehad met Samsung maar hoogstwaarschijnlijk zal dat een minderheidsprobleem zijn zeker.

13 juli 2018, 16:17

Ik en mijn vrouw hebben allebei een S7 edge voor meer dan 1 jaar.
Nog geen enkel probleem ondervonden.

We hadden daarvoor allebei een S3 voor iets meer dan 4 jaar zonder problemen.

13 juli 2018, 16:15

Heb zelf andere ervaringen er mee. Heb hier nog een S1, Note 3 en mijn huidige s7 Edge en ze werken allemaal nog (zonder problemen). De s1 us uiteraard vreselijk traag als je hem nu gebruikt ?

De enige 2 devices die veel problemen hadden bij mij waren de Nexus 7 (2012) (drama ding) en mijn Sony Xperia T (buggy software en uit het niets een ster in mijn scherm tijdens het opladen).

In december denk de overstap maken naar OnePlus nu die gewoon via Belsimpel is te krijgen. Kijken of die ook schade / bug vrij blijft.

13 juli 2018, 16:15

Geen wonder als de meest verkochte toestellen ook van Samsung zijn.
Dit is echt een nietszeggend rapport.

13 juli 2018, 16:15

Dit zijn percentages van hun werkzaamheden. Leg hier de verkoopcijfers eens naast. Hoeveel toestel heeft een merk op de markt gezet ten aanzien van andere merk

13 juli 2018, 16:13

Heb jarenlang de S6 gehad, nooit problemen.