Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

  • Xiaomi Mi 9T

  • Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Bring it on

Samsung klaar voor Chinese concurrentie in India

· 28 mei 2018

Samsung zegt klaar te zijn om de concurrentie aan te gaan met Chinese merken in India. Samsung heeft in dat land een flink marktaandeel in het high-end segment en wil dat natuurlijk behouden. Xiaomi heeft inmiddels voet aan de grond in India en lijkt een geduchte tegenstander te worden voor Samsung.

Samsung domineert

Volgens de meest recente cijfers van het Duitse onderzoeksbureau GfK heeft Samsung maar liefst 49,2 procent van het vlaggenschipsegment in India. Dit percentage is gemeten over het eerste kwartaal van 2018. Tussen april 2017 en maart 2018 had Samsung in totaal 55,2 procent van de markt. Dit gaat wel over de markt waar toestellen meer dan 40.000 roepie kosten. Omgerekend is dat iets meer dan 500 euro. In maart 2018 wist Samsung 58 procent van de markt te pakken. Dat is te danken aan de verkopen van de Galaxy S9-serie.

Dat betekent niet dat er meer concurrentie bij kan komen. Volgens andere rapporten is de markt namelijk aan het verschuiven. Zo zou Xiaomi inmiddels de grootste partij zijn die in India zijn mobiele telefoons aanbiedt. Dit zou komen door het gigantische succes van de Redmi-telefoons. Samsung beantwoordt deze berichtgeving vooral door te blijven wijzen op het feit dat het bedrijf nog altijd de grootste is in het high-end segment. Om het bedrijf voor te bereiden op de aanstormende Chinese merken heeft de vice president van Samsung Inda, Mohandeep Singh, aangegeven dat het bedrijf “extreem agressieve plannen” heeft voor India. Daarnaast zou Samsung klaar zijn voor de opkomst van bijvoorbeeld Xiaomi: “Wij zijn niet alleen marktleider in het premium segment, maar over alle categorieën zijn wij het grootst. Wij verwachten dat we dit momentum vast kunnen houden.”

Daarom geeft Samsung aan dat de data van de andere onderzoeken minder betrouwbaar zijn. Zij houden vast aan de resultaten die GfK heeft gepresenteerd en vinden dat GfK een accurater beeld van de verkopen laten zien. Samsung wijst daarmee op het verschil tussen de hoeveelheid die een bedrijf verscheept en het daadwerkelijke aantal verkopen die worden gehaald.

Bron: India Times

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (4)
Bezig met laden van reacties...