Galaxy Note
Eerder deze maand vloog een gloednieuwe Samsung Galaxy Note 9 in brand. De telefoon liet naar verluidt dikke rook in de lucht komen net nadat het een "fluitend en gierend geluid" maakte. Dit bracht herinneringen op aan de tweemaal teruggeroepen Samsung Galaxy Note 7, die definitief van de markt werd verwijderd nadat verschillende eenheden twee jaar geleden waren geëxplodeerd of in brand vlogen.
Nu blijft dit debacle Samsung opnieuw achtervolgen met een nieuwe melding over een Samsung Galaxy S7 Edge die spontaan explodeerde en in brand vloog. De eigenaar had het apparaat in zijn achterzak en stond op het punt om een foto te maken, maar de telefoon bevroor toen en stopte met werken.
Hij legde de handset op een aanrecht nadat hij hem tevergeefs opnieuw probeerde op te starten. Een paar seconden nadat hij het apparaat had neergelegd, vloog het in brand. Het slachtoffer nam de telefoon mee naar de lokale klantenservice van Samsung en kreeg te horen dat er niets meer voor hem te doen was omdat de garantie is verlopen.
Tweet
Na het sturen van een tweet naar de klantenservice van Samsung, ontving de eigenaar van de Galaxy S7 Edge een telefoontje van Samsung Marokko, waarin een medewerker zich verontschuldigde voor de manier waarop de zaak werd afgehandeld. Samsung bood hem een gloednieuwe Galaxy S9 aan, met de vraag om alle berichten op sociale media over het incident te vernietigen, maar niet om de reden die je misschien zou verwachten.
De negatieve reacties die de zoveelste in rook opgaande Samsung zou krijgen, waren naar eigen zeggen niet de reden waarom het bedrijf de foto's van het internet af wilde. Samsung claimt dat ze er zeker van willen zijn dat er geen na-apers dezelfde foto's van de verkoolde overblijfselen van de telefoon gebruiken om vervolgens te beweren dat hun toestel ook in rook opging, en om die reden recht hebben op een nieuwe smartphone.
Via: PhoneArena