Verlenging samenwerking
Om dit te realiseren heeft NS de samenwerking met Q-Park en SKIDATA verlengd met 3 jaar. De NS heeft daarbij ook een nieuw contract afgesloten met twee verlengingsopties van 2 jaar. De nieuwe overeenkomst omvat het beheer en management van 50 P+R-locaties over heel Nederland, met samen circa 10.000 parkeerplaatsen. NS, Q-Park en SKIDATA hebben de ambitie om de nieuwe mogelijkheden eind 2020 op de 50 P+R locaties te hebben doorgevoerd.
Susi Zijderveld, directeur Risicobeheersing en lid van de Raad van Bestuur bij NS: “De ‘flexforens’ is in opkomst. Binnensteden slibben steeds meer dicht. Steeds meer mensen kiezen voor de trein om tot het hartje van de stad te komen. Hierbij is een comfortabele overstap van auto op trein op een aantrekkelijk station van groot belang.”
Hardware en software
SKIDATA biedt een breed scala van hardware en software voor toegangsoplossingen en bezoekersbeheer, waaronder slagbomen en in- en uitrijdterminals, betaalautomaten, kassa- en vergoedingssystemen en toegangslezers. “Wij zijn erg trots op de verlenging van het contract”, aldus Willem-Jan Balk, directeur SKIDATA. “In onze lange samenwerking met NS en Q-Park hebben we al flink wat innovaties geïntroduceerd die het parkeren ingrijpend veranderd hebben. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het parkeren zonder ticket, cashless betalen en parkeertarieven die reisafhankelijk zijn op basis van de OV chipkaart. We kijken uit naar de hernieuwde samenwerking waarin we mooie stappen gaan zetten op het gebied van digitalisering.”
In de app zal het mogelijk worden te zien hoeveel parkeerplaatsen er nog vrij zijn bij de stations, waardoor je vooraf kunt bepalen of overstappen mogelijk is. Daarnaast kun je ook tijdelijk een plaats reserveren voordat je vertrekt. Dit is mogelijk gemaakt door middel van kentekenregistratie bij de ingang. Hierdoor kun je vooraf snel en makkelijk een parkeerplek regelen. Ergens tegen het einde van 2019 zal de app deze update ontvangen.
Wat denk jij van de nieuwe mogelijkheid? Kijk je ernaar uit om ermee aan de slag te gaan? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten