OnePlus Europa
OnePlus is sinds dag één actief op de Europese markt, en kreeg later ook zijn eerste kantoor in de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk – in Londen. Inmiddels heeft het bedrijf flink uitgebreid en opende OnePlus kantoren in België, Frankrijk, Duitsland, Finland, Denemarken, Italië, Nederland en Spanje. Inmiddels is het nieuws ons toegekomen dat OnePlus een deel van zijn personeel in Europa heeft ontslagen, zo blijkt uit een rapportage van Engadget. Deze ontslagen volgen op het sluiten van de kantoren in Spanje en Italië; het sluiten van de kantoren volgde op eerdere ontslagen, maar dat bleek niet voldoende.
OnePlus’ 8-serie is wederom duurder, wat zorgt dat oude klanten niet altijd terugkeren
OnePlus heeft in een reactie tegenover Engadget laten weten dat deze ontslagen onderdeel zijn van een ‘normale herstructurering’ van de fabrikant. ‘Europa is een zeer belangrijke markt voor ons en is dat al sinds het begin van OnePlus’, aldus een OnePlus-woordvoerder. Naast de gevallen ontslagen, zou er ook ruimte zijn voor nieuw personeel. Het is onbekend hoeveel personeel is ontslagen tijdens de herstructurering; voor de gevallen ontslagen had OnePlus wereldwijd 2.000 mensen in dienst. In sommige landen zouden slechts drie personeelsleden zijn overgebleven na de herstructurering. Dat heeft de OnePlus-woordvoerder niet bevestigd.
Focusmarkten
OnePlus’ herstructurering heeft te maken met de kansen die OnePlus voorziet in de markten. Zo zou de Chinese fabrikant weinig vertrouwen hebben in de groeipotentie in Engeland, Frankrijk, evenals Duitsland. Kantoren in België, Nederland, Finland en Denemarken ondervinden geen last van deze herstructurering; vermoedelijk wordt er daar gezocht naar nieuw OnePlus-personeel. Tezamen met de terugslag in het aantal personeelsleden in Engeland, verschuift de fabrikant zijn hoofdkantoor. Er is nog geen officiële bevestiging; maar personeel zou gevraagd zijn om naar Helsinki te verhuizen om het hoofdkantoor aldaar op te zetten.
Met de OnePlus 8 Lite, of OnePlus Z, zou de fabrikant zijn oude publiek willen aanspreken
Ben Wood, Chief Analist voor CCS Insight, bevestigde vermoedens dat deze herstructurering in geen geval te maken heeft met het coronavirus. In plaats daarvan zou OnePlus last ondervinden van een onstabiele marktpositie. Hoewel de fabrikant in steeds meer landen een samenwerking is aangegaan met providers, weet het deze samenwerkingen niet altijd aan te houden. In Engeland verloor het zijn samenwerkingen met O2 en EE – samenwerkingen die vereist zijn om te groeien. OnePlus heeft altijd moeite gehad om te groeien buiten zijn ‘core audience’, en zulke verliezen dragen daar niet aan bij.
België en Nederland
In België werkt OnePlus sinds 2019 samen met Fnac en Vanden Borre, maar ook Proximus verkoopt de OnePlus-telefoons. In Nederland verkoopt OnePlus zijn telefoons via T-Mobile, Belsimpel, evenals Coolblue en Mobiel.nl. Met andere woorden: de telefoon is beschikbaar via allerlei verkoopkanalen, en dat lijkt alsmaar te groeien. Met de stijgende prijzen zal OnePlus zijn best moeten doen om meer mensen over te halen zijn telefoon te kopen. Waar denk jij dat OnePlus over twee jaar staat? Laat het ons weten in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
One Plus had prijsvechter moeten blijven. Nu zijn ze een van de velen met niet hele bijzondere telefoons in de sub high end market.
Tsja Mitchell, helaas zie je die perforatorgaten nu overal. De tijd van pop-up camera’s of een schuifmechanisme is alweer voorbij. Één van de redenen ook dat ik nog lekker blijf bij mijn OP 7 pro.
Met zo’n lelijke punchhole in de Oneplus 8 is het logisch dat de verkoop tegen valt. Ik zou deze telefoon hebben gekocht als hij geen punchhole had.
Ik kocht een Oneplus vanwege zijn (voor mij althans) betaalbare prijs, ik bleef bij Oneplus vanwege zijn software. Nu de prijzen te hoog worden bij Oneplus, zal ik in de toekomst toch naar iets anders moeten gaan uitkijken……of Oneplus moet met een budgetmerk op de proppen komen wat ik al eerder vermelde.
Ik snap e-l-k-e keer dat gewhine over de dure prijzen van flagships niet.
Daar zijn het flagships voor.
Wil je niet zoveel betalen? Prima, is je goed recht, dan koop je een van de vele toestellen tussen de 200 en 500 euro die er zijn.
Alleen moet je dan niet de specs verwachten van zo’n flagship.
Oneplus is begonnen als prijsvechter. En nu hebben ze besloten om het te proberen in de hogere regionen. Waarschijnlijk om te kunnen groeien als fabrikant.
Zoals met alle producten is er meer marge op duurdere producten.
En bedrijven willen winst maken.
Deal with it. Je HOEFT niet perse 30 jaar achter elkaar een OP te kopen.
Je mag best switchen naar een andere prijsvechter.
Bring on the -1’s
Dan gaan we straks gewoon weer op zoek naar een ander merk.
Maar tot die tijd ben ik nog nooit zo in mijn
nopjes geweest als met mijn OP7TPro..?
Het is wel opvallend dat al deze fabrikanten op de rand van de afgrond zitten .
Huawei is een zinkend schip.
Nokia is een zinkend schip.
LG is een zinkend schip.
Oneplus is nu een zinkenken schip.
Ik heb geen idee wat ik straks nog moet kopen.?
Al jaren een Oneplus liefhebber, maar na de Oneplus 7pro zeg ik ho. Ze worden mij te duur en ik haak nu af. Als Oneplus slim is komen ze met een budgetmerk net als Xiaomi, Oppo en Huawei.
OnePlus is niet meer de prijsvechter die het ooit was, ze willen meedoen met de flagships die ze eerst wilden “killen”. Nu moeten we “settlen” met een duur toestel. Terug naar de €250, en daarvoor een toestel bieden die het gewoon goed doet is de enige oplossing.
Ik heb gezegd: (in het artikel dat drie dagen geleden die door Claudia geschreven: One Plus 8 pro revieuw “Oneplus beste en meest complete telefoon ooit”). Het tijdperk van Oneplus en principe van Pete Lau die gebaseerd is op de redelijke prijs is voorbij. Pete doel is alleen winst, zelfs ten koste van kopers met een gemiddeld inkomen, en deze man begrijpt het principe van de markt niet in detail, dus de oplossing is: hij moet vervang worden door iemand die de dynamiek van de markt begrijpt, of Of de toekomst van het bedrijf wordt als LG of Sony. Kortom niet iedereen kan 800 euro betalen voor een gewone telefoon die wordt elk jaar alleen vervangen door een nieuwe chipset, maar geen nieuwe opties.
Dus toch niet zo “gesetteld”, alhoewel ben ik zeer tevreden met mijn 7+ Pro
Bestaat niet meer.
De laatste video op Unbox Therapy toont wat je vandaag al kunt krijgen voor 200$…
Belachelijke adviesprijzen, slechte camera’s, een beeldscherm dat groen uitslaat: ik snap wel waarom consumenten OnePlus massaal links laten liggen. 900 euro voor het instapmodel? No thanks, no way!
Never settle ??
Het zijn geweldige toestellen maar uiteindelijk zal het overgrote deel van de consumentenmarkt blijven opteren voor het maximale onder de 600 euro. Veel gebruikers kunnen toestellen van 1000€ alleen maar kopen mits ze een duurder abonnement met toestelkorting kunnen vinden. Het grootste aantal verkochte toestellen van oneplus vind je in België dan ook bij de Proximus klanten die na ondertekening abonnement van 45 euro 1+ 8 voor 199 euro toeslag kunnen aanschaffen.
Even weer met beide beentjes op de grond gezet. Strategy heroverwegen en opnieuw beginnen.
Alles hangt af van de prijs. Die is veel te hoog voor wat je krijgt. Natuurlijk gebruiken ze high end materialen maar er ontbreekt ook wel wat.
Tja dat komt ervan als je nooit genoeg krijgt en de prijzen de hoogte in schieten. En ipv de prijzen te houden in het ‘bang for buck’ segment ontsla je gewoon de helft van je personeel. Nice. Maakt jullie ook niet echt sympathiek.
En dan krijg je één tegenslag zoals de corona crisis en dan is het prijs. Greed is an evil thing
Tja niet gek, voor de prijs die ze nu vragen gaat niemand het kopen.