Meest aanbevolen provider
Telecompaper doet regelmatig onderzoek naar de Nederlandse telecomaanbieders en dit keer onderzocht het in welke mate de mobiele providers door hun klanten worden aanbevolen. Daarvoor gebruikt het een 'net promoter score' (NPS) om die tevredenheid aan te duiden. Volgens een onderzoek dat plaatsvond in het eerste kwartaal van 2020 zijn Simpel (37 NPS) en Simyo (36 NPS) de providers die op de meeste tevredenheid kunnen rekenen.
Simyo en Simpel staan al een jaar lang in die toppositie volgens Telecompaper, maar de klanten prijzen hun provider wel aan om verschillende redenen. Bij Simyo verdient de klantendienst in de eerste plaats een pluim terwijl Simpel het moet hebben van zijn aanbiedingen en de algemene prijs-kwaliteitsverhouding. De eerste achtervolger op het gebied van tevredenheid is KPN met 30 NPS, dat meteen wordt gevolgd door Hollandsnieuwe (29 NPS) en T-Mobile (28 NPS).
Minste tevredenheid
Als we kijken naar de drie providers die het minst goed scoren dan vinden we Vodafone (25 NPS), Tele 2 (24 NPS) en tot slot BEN (20 NPS). Telecompaper stelt ook, vast dat met een gemiddelde NPS-score van 27 de tevredenheid dit jaar twee punten hoger ligt in vergelijking met vorig jaar. Er is ook één provider geschrapt uit het onderzoek en dat is Telfort, dat nu volledig een onderdeel is van KPN.
Bij welke provider zit jij en kan jij je vinden in die tevredenheidsscore die ze hier gekregen hebben? Wissel je vaak van provider of ben je hondstrouw? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.