OPPO in Europa
OPPO heeft zojuist officieel aangekondigd de stap naar het Europese vasteland te gaan maken: "Samen met Spanje, Frankrijk en Italië heeft ons land de eer om de eerste OPPO-telefoons in Europa in gebruik te nemen." De eerste vestiging van OPPO wordt in Rotterdam geopend. Het Chinese techbedrijf laat tevens weten dat de randloze OPPO Find X onze kant op komt.
De OPPO Find X zal een adviesprijs van maar liefst 999 euro krijgen en in september in Nederland aan te schaffen zijn. Heb je tegen die tijd dat bedrag nog niet bij elkaar gekregen? Dan kun je in juli al voor 'twee beter geprijsde modellen' gaan. Helaas is het nog niet bekend om welke modellen het precies gaan.
OPPO Find X en OPPO Find X Automobili Lamborghini Edition
De Oppo Find X volgt in meerdere en mindere mate de trends van 2018. Zo bestaat het toestel aan de voorkant vrijwel uit alleen maar scherm. Het betreft namelijk een 6,4 inch OLED-scherm (1080p) met een screen-to-body-ratio van 93,8%. Dit is op het moment van schrijven het hoogste ratio ooit. Het scherm heeft tevens gebogen randen wat sterke gelijkenissen vertoont met de Samsung Galaxy S9.
De telefoon beschikt ook over face ID (3D-gezichtsherkenning), waarbij de smartphone met een 25 megapixelfrontcamera na gezichtsherkenning ontgrendelt. De camera schuift – tijdens het nemen van een foto – binnen een halve seconde in en uit de telefoon. Wanneer de camera niet gebruikt wordt, is er een volledig scherm te benutten. Ook heeft de smartphone het OPPO patented VOOC flash charging technology – zo is de batterij na een half uur al voor 75 procent opgeladen – en een feature om met het eigen gezicht emoji te maken.
In samenwerking met de Italiaanse fabrikant van luxe sportwagens, Automobili Lamborghini, brengt het merk ook een speciale editie van de OPPO Find X op de markt. Deze Lamborghini-editie is bestemd voor de 'écht snelle smartphonegebruikers'. Het is niet bekend of deze luxe variant betere specificaties heeft. De prijs zal hoogstwaarschijnlijk boven die van de Find X uitkomen.
OPPO
OPPO werd in 2017 door de International Data Corporation uitgeroepen tot nummer vier smartphonemerk van de wereld. Vandaag de dag is OPPO actief in 31 landen en regio’s en heeft zes onderzoekscentra wereldwijd. OPPO focust zich op de merkelementen jong, trendsettend en mooi.