Nothing is een opvallende naam en dat is leuk: een goede keuze, want anders had het waarschijnlijk Essential geheten. Nu kennen we dat alleen van de AI-mogelijkheden van het merk, maar eigenlijk zit het Essential-verhaal heel anders, legt de ceo van het bedrijf nu uit in een video. Grappig detail: ook Stone was een optie voor de naam.

Lees verder na de advertentie.
Van Essential naar Nothing
Nothing kocht in 2021 Essential. Het was een bedrijf dat op dat moment al helemaal dood was. Er leek verder niet zoveel te gebeuren met die aankoop, maar nu blijkt dat het een koop was om te zorgen dat het geen inbreuk deed op rechten. Ceo Carl Pei zegt dat de naam Essential in plaats van Nothing zelfs al op productrenders te zien waren:


Lees verder na de advertentie.
Het was Carls keuze om voor Nothing te gaan, maar dat had wel heel wat voeten in aarde. Er werd wekenlang geëxperimenteerd met de naam. Carl zegt: “We dachten: dit woord is zo eenvoudig, zo elegant en zegt zoveel. Dat was wat we daadwerkelijk kochten. De handelsmerken, de socialemedia-accounts en het webdomein essential.com… Toen we het bedrijf begonnen, (…) kochten we Essential en daarna dachten we: dit is van iemand anders, in dezelfde productcategorie, dus we willen de markt niet in verwarring brengen door met de naam te suggereren dat dit een revival is, want we staan op het punt iets heel anders te gaan doen.”
‘We konden niks bedenken’
Om verwarring te voorkomen dus. Maar, hoe kwam het dan op Nothing, wat Engels is voor ‘niks’? “Een merknaam is een beslissing die heel moeilijk te veranderen is, en we zijn ook bezig met het opbouwen van onze eigen nalatenschap, dus laten we er nog eens over nadenken. We hebben erover nagedacht, maar konden niets bedenken, dus werd het Nothing.”
Lees verder na de advertentie.
Binnenkort komt het eerste vlaggenschip van het merk uit: Nothing Phone (3) wordt op 1 juli verwacht. We houden het in de gaten.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten