• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste Android App Review (N.A.A.R) Aflevering 3

· 19 maart 2009

Inmiddels zijn we alweer aan de derde aflevering toe van NAAR. Ook nu weer heb ik een aantal leuke applicaties voor jullie uit de market gevist. Zoals 'Android-vnc-viewer' en 'RealVNC Viewer' welke de ondersteuning geven om de computer te bedienen en te bekijken op je g1.  Net eventjes iets uitgebreider dan alleen het overnemen zoals in aflevering twee werd besproken. Verder komen ook de leuke speel applicaties voorbij in de vorm van 'G-Force', 'Dice' en 'Red Stone'.

Android-vnc-viewer vs RealVNC Viewer(zie plaatje)
En we blijven nog even in de wereld van het overnemen van computers. Want het is natuurlijk leuk om je computer te bedienen met je telefoon, maar het zou natuurlijk nog veel leuker worden als je de computer ook daadwerkelijk kan zien op je telefoon. Ook dat is inmiddels mogelijk, beide applicaties geven de ondersteuning hiervoor. De applicaties verschillen niet echt, het belangrijkste verschil is dat RealVNC Viewer nog in zijn beta-status is. Maar ik moet er bij zeggen dat ik beide applicaties nog niet werkend heb gekregen met mijn computer, helaas. G-ForceEigenlijk is de applicatie compleet samengevat met de naam die het draagt: 'G-Force'. G-Force is een applicatie die niets anders doet dan de G-krachten meten die op de g1 werken. Je krijgt te zien wat de G-kracht op het moment zelf bedraagd, het maximale en minimale. Daarnaast hebben ze de applicatie ook nog voorzien van een grafiek, welke helaas maar 40 seconden laat zien en dan over zichzelf heen tekent. Doordat de applicatie erg simpel is opgezet is het bijvoorbeeld ook niet mogelijk om deze te gebruiken in landscape-mode. Uiteindelijk is het een applicatie die leuk is om een beetje mee te spelen maar welke ook al snel weer van de telefoon verdwijnt. DiceWeer eens het stof geblazen van Mens-Erger-Je-Niet? Spel volledig uitgepakt wil je aan het spelen, wat blijkt? Dobbelstenen weg. Als dit je bekend voorkomt dan heeft de applicatie 'Dice' de oplossing. Dice maakt van de g1 een beker met dobbelstenen. Je kan tot 6 dobbelstenen kiezen en vervolgens door een nonchalante beweging met de telefoon, of simpel op het scherm drukken, de dobbelstenen gooien. Red StoneIn het rijtje frusterende spelletjes mag Red Stone absoluut niet ontbreken. De opdracht is om de rode android in een zo kort mogelijke tijd en weinig mogelijk stappen naar de opening te krijgen. Voor de mensen met een schat aan overzicht en vooruitdenkend vermogen geen enkel probleem vermoed ik. Tot dusver ben ik er nog niet uitgekomen, mocht jij er binnen de kortste keren wel uit zijn dan is er altijd de mogelijkheid om andere levels te spelen waarbij de locatie van de stenen weer anders is. httpv://www.youtube.com/watch?v=k9_VIugWjoU