Proximus neemt Mobile Vikings over voor 130 miljoen euro

Proximus neemt Mobile Vikings over voor 130 miljoen euro

De Belgische provider Proximus heeft de merken Mobile Vikings en Jim Mobile gekocht voor 130 miljoen euro van DPG Media. De providers blijven binnen de Proximus Groep zelfstandig functioneren, en voor de klanten verandert er voor het eerst niets.

Mobile Vikings-overname

Proximus wordt de nieuwe eigenaar van de provider Mobile Viking die in Hasselt is gevestigd. verder maakt ook Jim Mobile deel uit van de overnamedeal met DPG Media, en Proximus had 130 miljoen euro over voor beide bedrijven.

Proximus benadrukt dat de operators een afzonderlijk deel zullen blijven binnen het bedrijf. Mobile Vikings is gevestigd in Hasselt en voor de 80-tal werknemers staan er geen directe veranderen op het til. Daarnaast zullen ook de klanten volgens Proximus kunnen blijven genieten van dezelfde dienstverlening en voordelen.

Proximus neemt Mobile Vikings over voor 130 miljoen euro

In de etalage

Mobile Vikings werd in 2007 opgericht en het maakte toen deel uit van Base. Bij de grote overname van base door Telenet stootte het bedrijf Mobile Vikings af om de overeenkomst goedgekeurd te krijgen door de Europese Commissie. België zou dan namelijk nog maar drie grote providers tellen in plaats van vier, en zo kwam Mobile Vikings in 2015 terecht bij DPG Media. De provider maakte gebruik van het netwerk van Orange, en in november maakte DPG bekend dat het Mobile Vikings graag in de etalage wilde plaatsen.

Aanbod diversifiëren

"Mijn eerste prioriteit is het behouden en verder ontwikkelen van de identiteit en positionering van Mobile Vikings in de telecommarkt, om deze overname perfect te doen aansluiten op ons bestaande merkenportfolio", dat zegt Proximus-CEO Guillaume Boutin in een persbericht. "Hoewel ze allemaal verschillen van elkaar, is elk afzonderlijk merk zeer relevant binnen zijn segment."

Proximus neemt Mobile Vikings over voor 130 miljoen euro

Mobile Vikings is een merk dat inzet op prijs-kwaliteit en dat vooral jongeren binnen de telecommarkt wil aanspreken. Zo'n merk ontbrak nog binnen het telecomaanbod van Proximus. De provider had al wel zijn eigen Epic-abonnementen en het experimenteerde in het verleden met MTV-pakketten die op gericht waren op jongeren.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties