Eigenaren LG G7 ThinQ melden bootloop na recente update [update: definitieve oplossing]

Eigenaren LG G7 ThinQ melden bootloop na recente update [update: definitieve oplossing]

Dit artikel werd geüpdatet met nieuwe informatie. Je vindt die onderaan chronologisch terug (nvdr.)

LG G7 ThinQ bootloop

LG en bootloops, anno 2018 mogen we weer een nieuw hoofdstuk aan dit bekende boek toevoegen. Verschillende eigenaren van de LG G7 ThinQ laten via zowel XDA, fora op Tweakers en reddit weten dat ze last hebben van zogenoemde bootloops. Hierbij blijft het toestel continu opnieuw opstarten, zonder gebruikt te kunnen worden. Er lijkt een sterk verband te zijn met het gebruik van het T-Mobile netwerk. Verschillende mensen uit Europa die (in)direct gebruik maken van T-Mobile hebben ineens last gekregen van deze bootloops. In onderstaand filmpje kan je zien hoe dit eruit ziet.

De bootloop is er niet alleen als je T-Mobile als provider hebt: ook providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile zoals Ben of Simpel zijn slachtoffer geworden, zo valt er her en der te lezen. Bij sommige mensen loopt het toestel compleet vast tijdens het bellen, bij anderen als ze vliegtuigmodus inschakelen: allemaal netwerk-gerelateerde acties. T-Mobile heeft ondertussen al talloze meldingen binnengekregen van mensen.

De aanleiding van deze bootloops lijkt een update te zijn geweest. Van wie deze is geweest, T-Mobile of LG zelf, ligt nog in het midden. Sommige mensen beweren dat de G7 zelf geen update heeft geïnstalleerd en dat er dus iets anders op de achtergrond aan de hand is. Ongeacht de specifieke oorzaak is het probleem vervelend genoeg.

LG G7 ThinQ

Het lijkt op een soortgelijk probleem dat de Xiaomi Mi A1 met de beveiligingspatch van november had, waarbij het toestel ook kon gaan bootloopen als je de simkaart in het toestel had en de Nederlandse taal gebruikte. Het probleem bij LG lijkt echter wat groter, aangezien er meldingen uit Polen, Hongarije, Duitsland en nog veel meer Europese landen komen.

Een oplossing voor de bootloops is er nog niet. Wat bij sommige mensen lijkt te werken is de telefoon helemaal te resetten zonder simkaart in het toestel. Dit kan je doen door tijdens het opstarten de volumeknop naar beneden en de powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Zodra het LG logo tevoorschijn komt laat je de powerknop even los om vervolgens deze weer in te drukken. Tijdens dit proces houd je de volumeknop naar beneden continu ingedrukt. Het resetten van je telefoon heeft wel als gevolg dat je interne geheugen met alle foto's en muziek wordt gewist, dus een echt goede oplossing is dit natuurlijk niet. Ook kan je daarna niet meer de simkaart terugplaatsen of de bootloops beginnen opnieuw. Hopelijk horen we snel van LG of T-Mobile dat alles weer is opgelost.

Update 02/12 14.00 uur: LG heeft via mail ons het volgende laten weten: 'Uiteraard vinden wij het heel vervelend dat deze problemen zijn ontstaan. Wij geven dan ook de hoogste prioriteit aan het vinden van de oorzaak én de oplossing. LG is zaterdagochtend van deze problemen met de LG G7 ThinQ op de hoogte gesteld en we zijn direct een onderzoek gestart. Ook vandaag werken we in Korea en Europa met man en macht aan dit onderzoek en het vinden van een oplossing. Helaas zijn we op dit moment nog niet in staat om aan te geven wanneer we gebruikers van een oplossing kunnen voorzien.'

Update 04/12 10.00 uur: LG heeft via mail ons de volgende aanvulling gegeven: “Wij betreuren het dat gebruikers zijn getroffen door het softwareprobleem van de LG G7 ThinQ. Sinds de melding van het probleem bij LG is binnengekomen hebben wij hard gewerkt aan een oplossing. T-Mobile gebruikers kunnen hun toestel per direct via het aankooppunt aanmelden. Het is ook mogelijk het toestel via de LG Electronics servicekanalen aan te bieden ter reparatie. Dit kan via deze link.

Update 06/12 18:30 uur: LG heeft via mail ons de volgende aanvulling gegeven:

“We laten je graag weten dat we een definitieve oplossing voor de problemen met de LG G7 ThinQ hebben gevonden. Na onze oproep eerder deze week hebben meerdere gebruikers hun toestel naar ons servicecentrum gestuurd voor reparatie. We kunnen nu melden dat de eerste toestellen alweer, volledig hersteld, onderweg zijn naar de eigenaars en dit in de meeste gevallen met behoud van data is.

Wij raden iedereen aan die nog steeds problemen ondervindt met zijn of haar toestel deze zo snel mogelijk aanmelden ter reparatie. Ook willen we nogmaals vragen aan gebruikers niet zelf aan de slag te gaan met een zogeheten ‘harde softwarereset’. De kans bestaat dan dat gegevens definitief verwijderd worden. De software update van 3 december (V10p) is nu ook over-the-air beschikbaar en 100% veilig. Gebruikers die hiervoor een melding krijgen kunnen deze update het beste uitvoeren. Zij hoeven het toestel dan niet op te sturen."

Bron: XDA, Tweakers & reddit

Bedankt voor de tip, Stefan!

LG G7 ThinQ
3000 mAh
6.1 inch - 1440 x 3120 px
64 GB
Qualco Snapdragon 845

Meer info

LG G7 ThinQ
3000 mAh
6.1 inch - 1440 x 3120 px
64 GB
Qualco Snapdragon 845

Meer info

Lees meer over:
LG G7

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Beste Android-apps in de Google Play Store week 27

In 'Beste Android-apps' bespreken we elke keer een selectie aan toffe apps die je kunnen inspireren. Dit keer een video-edit...

Bij aanschaf van de Samsung Galaxy S22 krijg je nu tijdelijk 100 euro retour

Samsung geeft tijdelijk 100 euro retour bij aanschaf van de Galaxy S22, S22+ of S22 Ultra. De actie geldt tot en met 31 juli...

Arlo Go 2 review: slimme beveiligingscamera met wifi en 4G

Smarthomemerk Arlo heeft in mei van dit jaar een nieuwe beveiligingscamera gelanceerd, de Arlo Go 2. Dit is een buitencamera...

Xiaomi 12S-serie officieel: alle specificaties op een rij

Xiaomi heeft de Xiaomi 12S, de Xiaomi 12S Pro en de Xiaomi 12S Ultra in China onthuld. De Xiaomi 12S-serie is het eerste resu...

'Samsung Galaxy S22 Ultra is de meest populaire Note in jaren'

De geruchtenverspreider Ice Universe stelt dat de Samsung met zijn Galaxy S22 Ultra op schema ligt voor wat betreft verkopen....

Xiaomi Smart Band 7 Pro officieel: nu met gps, NFC en groter scherm

Xiaomi heeft een Pro-versie van zijn Smart Band 7 Pro in China voorgesteld. De Mi Band 7 Pro komt met een breder scherm, NFC...

Samsung brengt beveiligingsupdate van juli nu al uit

Samsung heeft de beveiligingsupdate van juli nu al uitgebracht. Google moet zijn Pixel 6-telefoons nog van de update voorzien...

Samsung Galaxy XCover 6 Pro komt naar Nederland voor 609 euro

Samsung heeft de Galaxy XCover 6 Pro aangekondigd voor Nederland. De rugged Xcover-smartphone is de krachtigste tot nu toe in...

Huawei Watch Fit 2 review: luxe fitnesstracker is verrassend goed

Sinds 15 juni is de Huawei Watch Fit 2 te koop in Nederland. De nieuwe rechthoekige fitnesstracker van Huawei is de opvolger...

Lees meer

Net binnen

Huawei Watch Fit 2 review: luxe fitnesstracker is verrassend goed

Sinds 15 juni is de Huawei Watch Fit 2 te koop in Nederland. De nieuwe rechthoekige fitnesstracker van Huawei is de opvolger...

Samsung Galaxy XCover 6 Pro komt naar Nederland voor 609 euro

Samsung heeft de Galaxy XCover 6 Pro aangekondigd voor Nederland. De rugged Xcover-smartphone is de krachtigste tot nu toe in...

Samsung brengt beveiligingsupdate van juli nu al uit

Samsung heeft de beveiligingsupdate van juli nu al uitgebracht. Google moet zijn Pixel 6-telefoons nog van de update voorzien...

Xiaomi Smart Band 7 Pro officieel: nu met gps, NFC en groter scherm

Xiaomi heeft een Pro-versie van zijn Smart Band 7 Pro in China voorgesteld. De Mi Band 7 Pro komt met een breder scherm, NFC...

'Samsung Galaxy S22 Ultra is de meest populaire Note in jaren'

De geruchtenverspreider Ice Universe stelt dat de Samsung met zijn Galaxy S22 Ultra op schema ligt voor wat betreft verkopen....

Lees meer