Eigenaren LG G7 ThinQ melden bootloop na recente update [update: definitieve oplossing]

Eigenaren LG G7 ThinQ melden bootloop na recente update [update: definitieve oplossing]

Dit artikel werd geüpdatet met nieuwe informatie. Je vindt die onderaan chronologisch terug (nvdr.)

LG G7 ThinQ bootloop

LG en bootloops, anno 2018 mogen we weer een nieuw hoofdstuk aan dit bekende boek toevoegen. Verschillende eigenaren van de LG G7 ThinQ laten via zowel XDA, fora op Tweakers en reddit weten dat ze last hebben van zogenoemde bootloops. Hierbij blijft het toestel continu opnieuw opstarten, zonder gebruikt te kunnen worden. Er lijkt een sterk verband te zijn met het gebruik van het T-Mobile netwerk. Verschillende mensen uit Europa die (in)direct gebruik maken van T-Mobile hebben ineens last gekregen van deze bootloops. In onderstaand filmpje kan je zien hoe dit eruit ziet.

De bootloop is er niet alleen als je T-Mobile als provider hebt: ook providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile zoals Ben of Simpel zijn slachtoffer geworden, zo valt er her en der te lezen. Bij sommige mensen loopt het toestel compleet vast tijdens het bellen, bij anderen als ze vliegtuigmodus inschakelen: allemaal netwerk-gerelateerde acties. T-Mobile heeft ondertussen al talloze meldingen binnengekregen van mensen.

De aanleiding van deze bootloops lijkt een update te zijn geweest. Van wie deze is geweest, T-Mobile of LG zelf, ligt nog in het midden. Sommige mensen beweren dat de G7 zelf geen update heeft geïnstalleerd en dat er dus iets anders op de achtergrond aan de hand is. Ongeacht de specifieke oorzaak is het probleem vervelend genoeg.

LG G7 ThinQ

Het lijkt op een soortgelijk probleem dat de Xiaomi Mi A1 met de beveiligingspatch van november had, waarbij het toestel ook kon gaan bootloopen als je de simkaart in het toestel had en de Nederlandse taal gebruikte. Het probleem bij LG lijkt echter wat groter, aangezien er meldingen uit Polen, Hongarije, Duitsland en nog veel meer Europese landen komen.

Een oplossing voor de bootloops is er nog niet. Wat bij sommige mensen lijkt te werken is de telefoon helemaal te resetten zonder simkaart in het toestel. Dit kan je doen door tijdens het opstarten de volumeknop naar beneden en de powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Zodra het LG logo tevoorschijn komt laat je de powerknop even los om vervolgens deze weer in te drukken. Tijdens dit proces houd je de volumeknop naar beneden continu ingedrukt. Het resetten van je telefoon heeft wel als gevolg dat je interne geheugen met alle foto's en muziek wordt gewist, dus een echt goede oplossing is dit natuurlijk niet. Ook kan je daarna niet meer de simkaart terugplaatsen of de bootloops beginnen opnieuw. Hopelijk horen we snel van LG of T-Mobile dat alles weer is opgelost.

Update 02/12 14.00 uur: LG heeft via mail ons het volgende laten weten: 'Uiteraard vinden wij het heel vervelend dat deze problemen zijn ontstaan. Wij geven dan ook de hoogste prioriteit aan het vinden van de oorzaak én de oplossing. LG is zaterdagochtend van deze problemen met de LG G7 ThinQ op de hoogte gesteld en we zijn direct een onderzoek gestart. Ook vandaag werken we in Korea en Europa met man en macht aan dit onderzoek en het vinden van een oplossing. Helaas zijn we op dit moment nog niet in staat om aan te geven wanneer we gebruikers van een oplossing kunnen voorzien.'

Update 04/12 10.00 uur: LG heeft via mail ons de volgende aanvulling gegeven: “Wij betreuren het dat gebruikers zijn getroffen door het softwareprobleem van de LG G7 ThinQ. Sinds de melding van het probleem bij LG is binnengekomen hebben wij hard gewerkt aan een oplossing. T-Mobile gebruikers kunnen hun toestel per direct via het aankooppunt aanmelden. Het is ook mogelijk het toestel via de LG Electronics servicekanalen aan te bieden ter reparatie. Dit kan via deze link.

Update 06/12 18:30 uur: LG heeft via mail ons de volgende aanvulling gegeven:

“We laten je graag weten dat we een definitieve oplossing voor de problemen met de LG G7 ThinQ hebben gevonden. Na onze oproep eerder deze week hebben meerdere gebruikers hun toestel naar ons servicecentrum gestuurd voor reparatie. We kunnen nu melden dat de eerste toestellen alweer, volledig hersteld, onderweg zijn naar de eigenaars en dit in de meeste gevallen met behoud van data is.

Wij raden iedereen aan die nog steeds problemen ondervindt met zijn of haar toestel deze zo snel mogelijk aanmelden ter reparatie. Ook willen we nogmaals vragen aan gebruikers niet zelf aan de slag te gaan met een zogeheten ‘harde softwarereset’. De kans bestaat dan dat gegevens definitief verwijderd worden. De software update van 3 december (V10p) is nu ook over-the-air beschikbaar en 100% veilig. Gebruikers die hiervoor een melding krijgen kunnen deze update het beste uitvoeren. Zij hoeven het toestel dan niet op te sturen."

Bron: XDA, Tweakers & reddit

Bedankt voor de tip, Stefan!

LG G7 ThinQ
3000 mAh
6.1 inch - 1440 x 3120 px
64 GB
Qualco Snapdragon 845

Meer info

LG G7 ThinQ
3000 mAh
6.1 inch - 1440 x 3120 px
64 GB
Qualco Snapdragon 845

Meer info

Lees meer over:
LG G7

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Het zijn weer BTW-dagen bij MediaMarkt, sla je slag! (adv)

De BTW-dagen van MediaMarkt zijn legendarisch en heel erg populair. Van 24 januari tot en met 30 januari krijg je dikke korti...

AW Poll: Telefoonspelletjes? Een derde van de lezers heeft er 0 geïnstalleerd

Sudoku, Candy Crush, FarmVille, Call of Duty Mobile, Animal Crossing: er staan honderdduizenden games in Play Store. En toch...

WhatsApp chats overzetten straks ook mogelijk van Android naar iOS

WhatsApp maakte het vorig jaar al mogelijk om je chats van iOS naar Android over te zetten, maar binnenkort kan het waarschi...

Nieuwe Suunto 5 Peak is superlicht en heeft een accuduur van 100 uur

De nieuwe Suunto 5 Peak is een van de lichtste GPS-sporthorloges van het bedrijf ooit en komt met tot 100 uur batterijduur, m...

Let op: Telegram bewaart oude profielfoto's, zo verwijder je ze

Telegram laat je uiteraard een profielfoto instellen die weergegeven wordt bij gesprekken. Na verloop van tijd ben je wellich...

Garmin Venu 2(S) versus Garmin Venu 2 Plus: welke moet je kopen?

Garmins Venu 2-serie heeft uitbreiding gekregen in de vorm van de Garmin Venu 2 Plus. Je kan nu dus kiezen uit de Garmin Venu...

Philips Hue lanceert nieuwe tuinverlichting en effecten in de app

Philips Hue lanceert een nieuwe reeks slimme buitenverlichting. Er is een nieuwe 'Inara'-wandlamp en de 'Calla'-sokkellampen...

'Motorola Edge 30 Pro-renders: vlaggenschip met speels design'

Motorola is klaar om een nieuw vlaggenschip te lanceren: de Edge 30 Pro. Er zijn nu renders gelekt vlak voor de lancering. Mo...

Lees meer

Net binnen

Philips Hue lanceert nieuwe tuinverlichting en effecten in de app

Philips Hue lanceert een nieuwe reeks slimme buitenverlichting. Er is een nieuwe 'Inara'-wandlamp en de 'Calla'-sokkellampen...

Garmin Venu 2(S) versus Garmin Venu 2 Plus: welke moet je kopen?

Garmins Venu 2-serie heeft uitbreiding gekregen in de vorm van de Garmin Venu 2 Plus. Je kan nu dus kiezen uit de Garmin Venu...

WhatsApp chats overzetten straks ook mogelijk van Android naar iOS

WhatsApp maakte het vorig jaar al mogelijk om je chats van iOS naar Android over te zetten, maar binnenkort kan het waarschi...

Het zijn weer BTW-dagen bij MediaMarkt, sla je slag! (adv)

De BTW-dagen van MediaMarkt zijn legendarisch en heel erg populair. Van 24 januari tot en met 30 januari krijg je dikke korti...

Nieuwe Suunto 5 Peak is superlicht en heeft een accuduur van 100 uur

De nieuwe Suunto 5 Peak is een van de lichtste GPS-sporthorloges van het bedrijf ooit en komt met tot 100 uur batterijduur, m...

Lees meer