Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Meer dan een kwart kiest voor Android

'iPhone-gebruikers ruilen telefoon steeds meer in voor Android'

· 22 juli 2019

Volgens een onderzoek is de loyaliteit van iOS-gebruikers dalend, en bevindt ze zich op haar laagste punt sinds 2011. iPhones worden veel sneller omgeruild voor een Samsung-toestel dan omgekeerd.

Dalende loyaliteit iPhone-gebruikers

BankMyCell is een bedrijf waar je je tweedehandstelefoon kan laten verkopen. Het hield een onderzoek onder 38.000 van zijn klanten naar de loyaliteit van smartphonegebruikers ten opzichte van het merk van hun telefoon. Het onderzoek gebeurde van oktober 2019 tot en met juni 2019. Eén van de bevindingen was dat 26 procent - meer dan een kwart - van de iPhone X-eigenaars koos voor een ander merk. In 18,1 procent van de gevallen was dat een Samsung-telefoon, ofwel de populairste keuze voor iPhone-eigenaars.

Als we dat cijfers vergelijken met de eigenaars van een Samsung Galaxy S9 die hun telefoon vervangen, dan merken we dat slechts 7,7 procent van hen koos voor een iPhone. 92,3 procent van die gebruikers bleef bij het Android-besturingssysteem.

iPhone XS

Dieptepunt bereikt

Het is al langer duidelijk dat de verkoop van Apple-toestellen niet helemaal volgens de verwachtingen van het bedrijf zijn. Samsung - waar Apple zijn schermen bestelt - onderzoekt zelfs manieren om het laag aantal bestellingen van Apple te laten compenseren. Natuurlijk speelt ook de dalende, wereldwijde smartphoneverkoop een rol, maar naast die moeilijke marktsituatie stelt BankMyCell vast dat de loyaliteit bij iPhone-gebruikers zijn dieptepunt van 2011 heeft bereikt. 

We zien ook dat Apple inspanningen doet om minder afhankelijk te worden van zijn iPhone-verkoop die momenteel voor meer dan de helft van de inkomsten van het bedrijf zorgt. Apple zet meer in op diensten zoals Apple Arcade voor games, Apple News+ en Apple TV+. Op die manier genereert het bedrijf maandelijks inkomsten en houdt het gebruikers van Apple producten ook beter binnen het ecosysteem, omdat de meeste van zijn diensten enkel op Apple-producten werken. 

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (29)
Bezig met laden van reacties...