Instagram komt met twee nieuwe advertentieproducten die het voor bedrijven mogelijk moeten maken om nog eenvoudiger contact te leggen met hun potentiële klanten. Dit betekent wel dat er een nieuwe plek komt waar Instagram-gebruikers advertenties voorgeschoteld krijgen. Er worden binnenkort namelijk ook advertenties getoond in zoekresultaten.
Instagram en advertenties
Instagram-gebruikers zijn de laatste tijd misschien wel gewend geraakt aan advertenties, de app staat er tegenwoordig namelijk vol mee. Zo verschijnen er onder andere talloze advertenties tussen je Stories en in je Instagram-feed, of tijdlijn. Ook bij het bekijken van Reels kun je daarbij gesponsorde berichten tegenkomen. Daar komt nu nog een plek bij, Instagram gaat namelijk ook advertenties tonen in zoekresultaten en er komen speciale herinneringsadvertenties. Hieronder bespreken we ze.
Advertenties in zoekresultaten
Deze advertenties komen in de feed waar je als gebruiker komt als je op een zoekresultaat klikt. Dat moet gaan gebeuren als jij als gebruiker gaat scrollen. Instagram meldt er onder andere het volgende over:
We zijn begonnen met het testen van advertenties in zoekresultaten om mensen te bereiken die actief op zoek zijn naar bedrijven, producten en inhoud. Advertenties worden weergegeven in de feed. Mensen kunnen scrollen wanneer ze in de zoekresultaten op een bericht tikken. We zijn van plan deze plaatsing de komende maanden wereldwijd te lanceren.
Herinneringsadvertenties
Gebruikers kunnen straks aangeven dat ze interesse hebben in een bepaalde advertentie. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan een advertentie die korting geeft op de Huishoudbeurs. Hiervoor kun je dan op - als het beschikbaar is bij die desbetreffende advertentie -op 'remind me' klikken. Instagram zal je dan herinneren aan het event en je ook meldingen hiervoor sturen. Je zal drie meldingen krijgen een dag voor, vijftien voor en op het moment van het evenement. Hierdoor kun jij - uiteraard met je bolderkarretje - je zo goed mogelijk gereed maken voor het event in de RAI Amsterdam.