Meer innovatie, betere marketing
Cher Wang geeft aan dat de prestaties van het bedrijf tegenvallen vanwege 'operationele inefficiëntie', maar ook vanwege de conservatieve marketing van het bedrijf. HTC gaf in 2014 bijna 20% minder uit aan marketing dan het jaar daarvoor. HTC zou 20 keer minder geld uitgeven aan marketing dan Samsung en Apple, wat volgens Wang gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de matige prestaties.
De opvolger van de HTC One M9 zal volgens Wang innovatiever zijn en het design zal worden verbeterd. Daarnaast zal het bedrijf trachten de efficiëntie te vergroten door meer te outsourcen. De HTC One M9 kreeg een lauwe ontvangst, omdat er weinig verbeterd zou zijn ten opzichte van de HTC One M8. Er werd wel gekozen voor een conventionele camera, de bijzondere camera van de One M8 voldeed niet voor veel mensen, maar bleef qua kwaliteit alsnog achter op de concurrentie. Ook waren er veel klachten over de Qualcomm Snapdragon 810-chipset in het toestel. Deze heeft last van problemen oververhitting.
Nieuw 'hero device'
HTC zal in oktober volgens Wang een nieuw 'hero device' uitbrengen. Op welke smartphone ze daarmee doelt, is niet direct duidelijk. Het zou kunnen gaan om een nieuw toestel in de HTC Desire-serie. Afgelopen oktober kwam het bedrijf met de HTC Desire Eye, een vlaggenschiptoestel van de midrange Desire-serie. Dat toestel had bijna dezelfde specificaties als het vlaggenschip van dat jaar, de HTC One M8.
Bron: Taipei Times, via: GSM Arena