HTC en smartphones
Wij zullen niet de enige zijn die zich regelmatig afvragen wanneer HTC een dikke streep zet onder zijn smartphone-divisie. Na de verkoop van een groot gedeelte van het bedrijf aan Google was de verwachting dat het snel afgelopen zou zijn. Tijdens de presentatie van de HTC U12 Plus in Amsterdam vertelde het bedrijf ook al dat het absoluut niet van plan is te stoppen met de smartphones en dat heeft het bedrijf nu ook weer herhaalt.
Dat is ook wel te begrijpen want de smartphone is het enige product waar het bedrijf nog aan kan verdienen. De hele virtual reality-afdeling staat nog in de kinderschoenen en deze markt is nog te klein om daar geld aan te verdienen. Het bedrijf vertelde ons in Amsterdam al dat ze naarstig op zoek zijn naar nieuwe toepassingen van hun vr-producten.
[readmore articles="195865,193910,193948"]
HTC zal dit jaar nog een opgewaardeerd model van de HTC U12 Life met 8GB aan werkgeheugen en 128GB aan intern geheugen op de markt zetten. Wat betreft 2019 is alles nog een groot vraagteken. Niemand verwacht nog een HTC U13.
HTC U12 Plus
Niche
Het bedrijf zelf zegt dat het de kennis die ze opgedaan hebben wat betreft vr in de komende smartphonemodellen zullen toepassen. Daarnaast onderzoekt het bedrijf ook hoe ze kunstmatige intelligentie, blockchain en 5G-technologie kan toepassen in een consumentenproduct. Hoe dat er uit zal gaan zien en over wat voor soort modellen we praten is nog niet bekend.
Het Taiwanese bedrijf stopt dus niet met het maken van smartphones. Het lijkt er eerder op dat HTC nog verder de niche in duikt door op technologie in te zetten die nu nog niet breed gebruikt wordt. Het bedrijf zal zich realiseren dat het met een doorsnee model niet meer gaat lukken. Het merk wordt door de consument niet meer meegenomen in de verkoopoverweging en ook de media werkt niet mee. Elk nieuwe model wordt met argusogen bekeken en vaak niet positief beoordeelt. Door nieuwe toestellen op de markt te brengen met nieuwe techniek hoopt het bedrijf weer relevant te worden voor consument en media.
Bron: DigiTimes