Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Samsung Galaxy A51

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Hallo iPhone, Android is nog niet dood!

· 26 april 2009

Het onderstaande artikel is een vrije vertaling van een blog op mashable.com. Het is niet zo moeilijk om in de hype van iPhone mee te gaan. De telefoon die van zoveel consumenten en ontwikkelaars de aandacht heeft getrokken door zijn design en mogelijkheden. Deze week bereikte de "teller" van de app-store de 1 miljard downloads. Om even een idee te geven van dat aantal, als we dit willen bereiken met de Android-market, moet elke G1 1000! apps downloaden...ik bedoel maar. Android bereikte ook zijn eerste mijlpaal. 1 Miljoen verkochte G1's en een goede groei van het data-verkeer door het gebruik van Android. De Android Market heeft zijn eerste update gehad en binnenkort komen ook in ons land de 'paid apps'.

Maar zoals overal te lezen staat, Android groeit. Maar niet zo hard als de iPhone. Gaat Android het verschil maken ? Het applicatieplatform van Android heeft heel veel overeenkomsten met dat van de iPhone. Maar de apps van Android zijn op een aantal punten uniek te noemen. De Android apps hebben de mogelijkheid om apps in de achtergrond te laten werken, wat het mogelijk maakt om notificaties en IM-mogelijkheden toe te voegen. Dat laatste was tot voor kort bij de iPhone nog niet mogelijk. Android heeft alle populaire apps van de iPhone ook op zijn eigen markt staan zoals bijvoorbeeld de Shazam applicatie. Maar bijvoorbeeld de populaire Tweetie applicatie is nog niet te verkrijgen. De reden daarvoor moet je zoeken in de commercieele hoek. Het ontwikkelen van een  app zoals Tweetie was tot voor kort nog niet kostendekkend te krijgen door het geringe aantal verkochte G1's. Door het doorbreken van de 1.000.000 grens zal daar langzamerhand verandering in komen. Dus de iPhone blijkt voor de ontwikkelaars aantrekkelijker om de eenvoudige reden, meer telefoons, meer downloads, meer omzet. Maar Android heeft meer mogelijkheden door het draaien van Apps op de achtergrond, een machtig bedrijf als Google als eigenaar en een groeiende steun van de kopers in de markt. Hierdoor is te verwachten dat meer en meer ontwikkelaars ook hun aandacht gaan schenken aan de Android apps. Het wordt dus steeds meer een competitie en dat is goed. Competitie zorgt ervoor dat bedrijven betere producten maken en er meer keuzes komen voor de consument.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (0)
Bezig met laden van reacties...