Sinds geruime tijd was het niet mogelijk om een betaalpas via Google Wallet op smartwatches te gebruiken. Dat probleem lijkt nu te zijn verholpen.
Google Wallet op smartwatches
In een aantal landen waaronder Nederland en België werd onlangs de Google Pay-app op telefoons en Wear OS-horloges vervangen door de Google Wallet-app. Je kan in Wallet onder andere je creditcards, klantenkaarten, en digitale ID’s, opslaan. Helaas kregen smartwatch-eigenaren een foutmelding te zien bij het toevoegen van een betaalkaart aan Wallet. Betalen via het slimme horloge was dus niet mogelijk, ook niet voor de nieuwe Galaxy Watch 5-serie. Op de Play-pagina van Google Wallet en op een forum van Samsung stroomde de klachten binnen van mensen die bijvoorbeeld een smartwatch hadden gekocht om er mee te kunnen betalen en dar vervolgens niet (meer) konden doen.
Onze tipgever Han Perier bracht ons hiervan op de hoogte en liet vandaag weten dat het toevoegen van een betaalpas via Google Wallet op zijn Galaxy Watch 5 Pro werkte: “Wallet doet het! Via update op je horloge dus niet in de playstore mobiel maar via mijn apps op watch geupdate en klaar!” Op de Galaxy Watch 5 op de redactie werkt het toevoegen inmiddels ook, en daardoor is betalen via de smartwatch van Samsung weer mogelijk.
Kun jij ook weer een betaalpas aan Wallet toevoegen op je smartwatch? We zijn benieuwd op welk horloge jij ermee te kampen hebt. Laat het ons weten in de reacties bij dit artikel.

Alles over Google Wallet
De Google Pay-app is nu de Google Wallet-app. Als je de Google Pay-app al op je telefoon hebt staan, hoef je geen nieuwe app te downloaden. Je zal bij de volgende keer dat je de Google Pay-app opent, gevraagd worden om de app in de Play Store bij te werken. Na de update verschijnt de app als Google Wallet.
Vervolgens kan je in Google Wallet je betaalpassen, creditcards, klantenkaarten, digitale tickets, digitale ID’s (rijbewijs), concerttickets, digitale autosleutels en treinkaartjes opslaan en gebruiken. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb een watch4 uit Scandinavië gekocht. Lang is mij verteld dat ik googlepay niet kon gebruiken omdat de versie uit Scandinavië dit niet toe liet in regio Nederland. Hemel en aarde heb ik bewogen, zeer frustrerend. Nu kan ik met Wallet eindelijk via mijn watch betalen. Dankdankdank voor dit artikel!!
hier het zelfe probleem,zelfs met de rabo gebeld was ook niet help vol wat een eigenwijze sukkel.
De Rabo is er nooit voor je, met niets niet.
Die ouderwetse sukkels van de rabo laten voor wat het is en naar een moderne bank gaan?
Je moet je kaartnummer gebruiken en niet je rekeningnummer. Deze vind je in de rabo-app bij instellingen en dan naar pasgegevens. Het nummer wat daar staat gebruiken en de vervaldatum. Het andere gevraagde nummer laat je leeg. Dit werkte voor mij op de samsung watch 4.
Op mijn Watch 4 is Wallet ‘automatisch’ geupdate en kan ik passen verwijderen en weer toevoegen.
Ik heb een samsing galaxy watch 3, daar kan ik eigenlijk helemaal niks mee. Geen google wallet. Iemand enig idee?
Galaxy Watch 3 draait Tizen OS, daar werkt Google Pay/Wallet helaas niet op.
klopt, die draait nog op tizen, wat niet meer vernieuwd wordt.
Op mijn oppo watch 46mm werkt het nog steeds niet met mijn Rabobank
Hier werkt het prima
In je bankapp kun je je kaartnummer opzoeken, daarmee kun je je bankpas makkelijk toevoegen
Klopt het werkt weer op m’n samsung 5 pro. Moest wel op zowel horloge als telefoon de wallet opnieuw installeren na beide verwijderd te hebben. Gelukkig werkt het weer
Bedoel je dan totale updates te verwijderen en weer installeren? Want het lukt mij niet om wallet helemaal te verwijden op Android 11 of wear os.
Werkt dit ook met de ING bank?
Het lukt momenteel alleen met een ING creditcard, de betaalpas is niet toe te voegen aan de Google Wallet.
Hoe dan? Ik krijg de melding “Uw bank ondersteunt geen contactloos betalen met deze kaart op uw telefoon”
Lukt helaas nog niet met de gear 5 pro. App op de telefoon heb ik mijn debit kaart al op staan. Maar als ik nu wallet via het horloge doe. Kan ik alleen een creditkaart toevoegen. En hij pakt niet mijn debitkaart(Rabo) . Iemand een idee?
Je moet daar de iban invoeren
Je kan in je bankapp je kaartnummer opzoeken. Daarmee kun je makkelijk je bankpas toevoegen.
dat weet ik ook wel,maar dan werkt nog niet
Werkt weer top
Hier nog geen geluk. Blijf maar melding krijgen ” er is iets mis gegaan, probeer het over een paar minuten weer” met toevoegen van abn. Fossil 4.
In je bankapp kun je je kaartnummer opzoeken. Met dit nummer kun je makkelijk je bankpas toevoegen.
Precies hetzelfde hier. Fossil 4 en abn. Als ik dan verder ga op de telefoon, dan kan ik in het Google Wallet scherm kiezen om de reeds bestaande toegevoegde kaart daar (omdat ik al contactloos betalen gebruik via de telefoon) door erop te klikken “Toevoegen aan horloge”. Maar dan bij mij de melding “Er is iets misgegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw”.
Ja het werkt. Op de watch 5. Heb deze net 1,5 week kreeg het daarvoor niet voor elkaar.
Ik heb daar tot op heden nooit geen probleem mee gehad. Wat ik wel mis is het raadplegen van mijn klantenkaarten in de wear app. Dit zou handig zijn. Want anders moet je toch steeds je telefoon uithalen.
Ik gebruik daarvoor Stocard. Deze heeft een Wear OS app! Deze werkt ook heel goed, winkels kunnen Deze goed scannen.
Ik ben niet zo dol op het feit dat Stocard in handen is van een bank (Klarna Bank) en deze aan data mining doen.
StoCard heb ik ook maar ik vind het jammer om steeds 2 apps te gebruiken terwijl het op 1 app zou moeten werken. Dan moet je steeds alle kaarten in beide apps inlezen.