Bij een deel van de Pixel 7 Pro-eigenaars komen de volumeknoppen van de telefoon los. Dat gebeurt zonder dat de telefoon enige fysieke schade oploopt. Gebruikers geven aan dat de fout volgens Google niet door de garantie wordt gedekt.
Google Pixel 7 Pro-volumeknoppen
Bij de lancering van een nieuwe telefoon, kan het niet anders dan dat er dingen mislopen. Een klein percentage van de kopers krijgt altijd wel te maken met mankementen op het gebied van hardware of software. Het is vooral bij de populaire modellen dat deze fouten onder de aandacht komen en dit keer is het de beurt aan de Pixel 7 Pro.
Gebruikers op Reddit melden dan de volumeknoppen spontaan loskomen bij hun telefoons. Het probleem komt daarnaast ook voor bij het review sample van Android Central-redacteur Nick Sutrich. Op dit moment is de fout alleen gespot bij de Pixel 7 Pro en niet bij het basismodel. Sommige gebruikers zijn er met succes in geslaagd om de knoppen terug op hun plaats te krijgen, maar daarna blijven ze wel los zitten. Alsof ze elk moment weer kunnen vallen.
Wanneer de getroffen gebruikers contact opnamen met de supportdienst van Google, krijgen ze te horen dat Google de fout niet repareert onder garantie. Dat is erg opmerkelijk, want er is namelijk geen enkel spoor van schade. We hopen voor deze gebruikers dat Google zijn oordeel herziet als er genoeg mensen het probleem melden.
Hij blijft een aanrader
Dit is trouwens niet de enige hardwarefout die bij een deel van de Pixel 7-eigenaars voorkomt. Op Twitter doken ook al foto’s op van gebruikers waarbij het glas van de hoofdcamera van de Pixel 7-serie spontaan barst.
Maar belangrijk om te onthouden is dat deze problemen gelukkig maar bij een klein deel van de kopers voorkomt. De Pixel 7 Pro blijft een uitstekende koop. Hij werd verkozen als één van de drie beste high-end telefoons van 2022 en hij was ook een Editor’s Choice van 2022.
Afbeelding: @krazyfrog op Twitter
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Wat een bauwkwaliteit.
Heel eenvoudig: dit soort zaken kan voorkomen, maar als giga bedrijf los je dat vervolgens netjes op. Omruilen dat toestel of repareren. Maar niet afwijzen van een claim. Dan ben je echt helemaal verkeerd bezig.
In bijna ieder toestel dat net op de markt is gekomen zitten fouten en net zoals in dit geval gebeurt het bij een hele kleine groep gebruikers,, maar omdat het Google is wordt het even in het nieuws gebracht! ? Pixel 7 pro blijft het beste toestel op de markt op dit moment!
OnePlus staat er ook bekend om dat klopt
Valt wel mee hoor, het is maar net wat je in het nieuws leest. Heb jaren OnePlus gehad en bij echt iedere nieuwe release stonden de forums vol met toestel fouten maar heb er hier zelden een bericht van voorbij zien komen..
Alleen gebeurd het bij Google vaker dan bij andere merken. Ook heeft niet elk toestel productie fouten.
Niks mis mee de grote hoeveelheid problemen met Pixel telefoons, maar onbegrijpelijk dat heel veel consumenten geen en anderen weer wel een beroep op de garantie kunnen doen, terwijl het om fabrikagefouten gaat. Schandelijk hoe Google hier mee omgaat. Verkopers -, uitgezonderd de Google Store – hebben bij de rechter geen poot om op te staan om een claim af te wijzen.
Wordt straks een en al ellende als ze het nieuwe avontuur van de foldable gaan ontvouwen. Ze googelen zichzelf de markt uit.
Neen natuurlijk trekt Google zijn handen er vanaf. Ik zou in dit geval de claim bij de winkel waar ik hem gekocht heb indienen. Garantie legt de verantwoording bij defecten het 1e jaar bij de leverancier waar je je toetstel hebt aangeschaft en niet bij de fabrikant.
Schandalig dat Google de claims niet doorverwijst. Als de problemen niet netjes worden afgehandeld door de bevoorrechte leveranciers (Belsimpel / T-Mobile) van de Pixels, dan via crowdfunding Google knoerthard aanpakken voor hun misbaksels. Laat ze dan masr helemaal uit Europa optiefen als ze hun verantwoordelijkheid niet nakomen.
Ik heb nog nooit wat gesloopt in en op mobiel zolang hij er is. Ben dan te netjes en zijn de rest van de mensen niks waard met mobieltjes. Bij mij is nooit wat kapot ik loop er niet 24 uur mee in mijn hand.
Het is geen kwestie van slopen, een zeer bekende Amerikaanse reviewer die de P7P zo nu en dan overdag meenam om foto’s te maken, trok ook de telefoon uit zijn zak zonder de volumeknop. Tientallen gebruikers rapporteerden in december gecrackt cameraglas. Doodgewone fabricagefouten, waarvan Google zijn handen niet mag aftrekken.
Het is niet zo gek… Google weet niets over hardware.
Inderdaad. Hardware blijft rommelig.
Google moet het gewoon bij software houden
Google maakt zich onmogelijk, wat mij betreft optiefen met hun rotzooi. Blijft trouwens dat de winkelier (Belsimpel /T-Mobile) de garantieverplichtingen dienen na te komen.
Oops???