We communiceren wat af op een dag en de manier waarop verandert continu. In onze gesprekken zijn plaatjes heel erg belangrijk, naast de smileys maken we tegenwoordig ook veel gebruik van gifjes. Google ziet deze trend ook en koopt een gifjesplatform.
Tenor
Er zijn een aantal platformen waar je leuke gif’jes kunt vinden en Tenor is er daar een van. Sinds kort kunnen de werknemers van Tenor lunchen in de kantine van Google want het bedrijf is overgenomen door de zoekgigant. Dit platform verzamelt de leukste gif’jes die je als gebruiker kunt doorzoeken. Daarnaast laat het ook de ’trending’-plaatjes zien. Tenor is een van de eerste die met een speciaal gif-toetsenbord uitkwam en het platform verwerkt 12 miljard zoekopdrachten per maand. Deze worden niet allemaal direct op de eigen website of in de eigen app gedaan. Tenor werkt samen met heel veel partijen zoals Samsung en Facebook, deze maken gebruik van de nog steeds groter wordende database aan plaatjes op de website.
Ook Google ziet en ervaart dat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van de bewegende plaatjes. Sinds 2013 kunnen we gif’jes ook via Google Zoeken vinden en daarnaast hebben we natuurlijk het Google toetsenbord (Gboard) waar een speciale knop inzit op de leukste gif’jes te zoeken. Om het gebruik van gif’jes binnen de Google-diensten heeft men Tenor overgenomen. Volgens de blogpost op de Tenor-website zijn ze overgenomen om te kunnen groeien en de dienstverlening te verbeteren. Andersom zal Google ook zijn integratie van gif’jes in de verschillende producten kunnen verbeteren met de technieken van Tenor.
Beschikbaarheid
Aan de oppervlakte zal er niet veel veranderen want Tenor blijft gewoon doorgaan met wat ze dagelijks doen. Er zijn geen plannen om de dienst te stoppen of helemaal te integreren bij Google. In de achtergrond zal er natuurlijk wel het een en ander veranderen.
Bron: Google
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Je wordt er giftig van.