Google rolt momenteel een update uit naar Chromecast (2nd Gen) om het probleem op te lossen dat inmiddels 5 dagen duurt.

Lees verder na de advertentie.
Chromecast (2nd Gen)
De Chromecast uit 2015 kampte sinds afgelopen zondag met een probleem waardoor hij niet meer kon streamen. Er stond iets over een niet-vertrouwd apparaat dat niet geverifieerd kon worden. Dit zou te maken hebben met toestelfirmware die niet meer up-to-date was. Dat was voor veel mensen even schrikken, want zeker na de introductie van de Google TV Streamer leek het erop dat Google deze apparaten simpelweg niet meer zou ondersteunen.
Lees verder na de advertentie.
Wat daar wel vreemd aan zou zijn, is dat Google mensen er niet van tevoren over had ingelicht. Het blijkt nu dat het klopt dat Google mensen niet heeft ingelicht, omdat het helemaal niet van plan is om deze Chromecasts al naar het kerkhof te verwijzen. Google laat weten dat het om een bug ging en dat deze inmiddels is opgespoord. De fix rolt nu uit naar Chromecast (2nd Gen), schrijft 9to5Google.
Update
Het kan voorkomen dat je de update nog niet hebt ontvangen, maar dat zal dan in de komende dagen alsnog gebeuren, stelt Google. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is zorgen dat je Chromecast (2nd Gen) verbonden is met wifi. Heb je in alle wanhoop echter je Chromecast (2nd Gen) teruggezet naar fabrieksinstellingen, dan ben je verder van huis. Google zegt nog naar een oplossing. Google raadt deze mensen aan om de Community in de gaten te houden voor meer informatie.
Lees verder na de advertentie.
Google had nadat mensen sinds zondag klagen over Chromecast-problemen al gauw gereageerd dat het de boel ging onderzoeken. Vervolgens liet het weten dat er inderdaad een probleem was, maar kwam er nog geen oplossing. Een dag later kregen eigenaren van een Chromecast (2nd Gen) een mail met excuses, en inmiddels zijn we dus zover dat Google de oplossing heeft.
Heb jij de update al binnen? Deel het in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Bij mij werkt de chromecast nog steeds niet. Vorige week had ik wel lang op zijkant van chromecast gedrukt. Hij gaf toen oranje aan. Flikkerde. Ik denk dan op febrieksstand gezet. Op Google home staat wel gewoon mijn wifi code dik gedrukt maar home staat licht gedrukt. Ik lees hier dat je datum terug moet zetten. Maar hoe doe je zoiets? Graag wil ik graag alle stappen stap voor stap. Ik ben gen ster in dat soort dingen.en hoe zet je de datum dan weer terug.
Bij ons werkt de chromecast weer.
Had hem niet gereset dus hoefde verder niets te doen.
Net als RdeW,
Had ik mijn chromecast gereset.
Ook mijn mobiel Iphone14 via datum op 6 maart gezet voor de storing kwam.
Daarna opnieuw de chromecast geïnstalleerd en hij ging in update en nu zit ik weer fijn Netflix te streamen.
Datum net als RdeW weer naar automatisch gezet.
Super bedankt voor de slimme tip RdeW 👌🏻
Mag ik vragen hoe je dat doet?
Ik had de chromecast gereset naar fabrieksinstellingen. Google Home vond de chromecast niet meer.
Heb mijn telefoon naar 8 maart gezet. Vervolgens met Home de chromecast weer toegevoegd. De chromecast ging daardoor automatisch updaten. Na de update werkt alles weer naar behoren : )
Telefoon weer teruggezet naar de huidige datum.
👌🏻
Geniaal. Dit werkt ook bij mij!
Had de chromecast ook gereset naar fabrieksinstellingen. Ook datum teruggezet en chromecast weer toegevoegd. Alles werkte weer voortreffelijk nadat ik de datum telefoon had teruggezet naar de huidige datum.
Bedankt voor deze tip RdeW
Thx RdeW, procedure heeft ook mij geholpen. Heerlijk weer F1TV op groot scherm. Fijne dag
Hallo,
Hoe zet je de datum terug?
vriendelijke groet,
Sonja
Wauw! Ja dit werkt! Waarom komt Google niet met deze oplossing. Dank RdeW!
Dank je !!! werkt bij mij ook terug, opluchting!!! 😁
Ik heb de update vanmiddag ontvangen, ondanks dat ik hem hat gereset naar de fabrieksinstellingen. Met tot het gevolg dat hij nu weer werkt. Ik was ook bijna zover om zvn opvolger te gaan halen😥
Die gaat bij mij weer terug 🤣
Mag ik vragen hoe je die hebt ontvangen? Heb je je ergens opgegeven of via google home?