Google en Meta zijn allebei bezig met het maken van slimme brillen. Om deze brillen te maken hebben de twee giganten nu aangeklopt bij EssilorLuxottica. Dit is wat we allemaal al weten.
Slimme bril
The Financial Times meldt dat Meta ongeveer vijf procent van EssilorLuxottica wil kopen. Dit is een flinke investering, aangezien de brillenmaker een waarde heeft van 88 miljard dollar. Vijf procent kost Meta dus rond de 4,4 miljard dollar. Het is veel geld, maar de mogelijke investering is niet geheel onverwacht. Meta heeft al eerder met EssilorLuxottica gewerkt aan slimme brillen van Ray-Ban. De investering helpt dus om de banden tussen Meta en EssilorLuxottica te versterken, maar kan ook als doel hebben om Google af te schrikken.
EssilorLuxottica
Nu zegt The Verge namelijk dat ook Google samen wil werken met EssilorLuxottica. Of dit is met Ray-Ban of een ander merk dat onder de Luxottica-groep valt is nog onduidelijk. Op het moment van schrijven zijn er nog geen afspraken gemaakt tussen Google en EssilorLuxottica. De vraag is of deze afspraken er überhaupt komen als Meta 5 procent van EssilorLuxottica in handen krijgt. Toch is het interessant om te speculeren over hoe de slimme brillen van Google er uit komen te zien als de deal wel doorgaat.
Wat kunnen we verwachten van de nieuwe Google-brillen?
Voor wie hoopt dat de nieuwe slimme brillen van Google net zo geavanceerd als de Apple Vision Pro worden, hebben we slecht nieuws. 9To5Google zegt dat Google nog niet klaar is om schermen aan de brillen toe te voegen. Wel mogen we een speaker, microfoon en camera verwachten. Dat de slimme bril van Google minder technologie bevat dan de Apple Vision Pro is jammer, maar heeft als voordeel dat je voor een bril van Google waarschijnlijk een stuk minder hoeft te betalen.
Zou jij een slimme bril van Google kopen of zie je het nut van deze technologie niet in?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten