Google Drive
Gmail kreeg een aantal weken een grote verandering wat betreft het design. Daarnaast werden er ook een aantal nieuwe functies geïntroduceerd zoals Smart Reply en het snoozen van berichten. Na Gmail krijgt nu ook Google Drive een aantal veranderingen in het uiterlijk.
Het betreft hier Google Drive op het web (nog niet de app) en moet straks voldoen aan het vernieuwde Material Design-principe. Daarbij kunnen bedrijven eenvoudig Material Design aanpassen naar hun eigen huisstijl. Google heeft daarbij het voortouw genomen en onder andere gekozen voor een ander lettertype en rondere knoppen.
De nieuwe interface moet er voor zorgen dat Google Drive op het web vooral efficiënter is voor zijn gebruikers. Daarnaast moet het qua design beter bij het nieuwe Gmail passen. Er zijn een aantal zaken veranderd aan het design van Drive op het web. Het logo aan de linkerkant van het scherm is veranderd in het Google Drive-logo. Het logo van je organisatie (in G Suite) is verhuisd naar de rechterzijde. De logo's voor settings en het Help-centrum staan nu naast de zoekbalk.
De achtergrond van Google Drive is nu niet meer grijs maar wit van kleur en de button waarmee je een nieuw document opstart heeft hetzelfde nieuwe design gekregen als in Gmail. Als laatste is het lettertype voor de header veranderd.
Beschikbaarheid
Het betreft hier dus alleen veranderingen in het design en er komen geen nieuwe functies bij. Het design wordt de komende weken uitgerold naar alle Google Drive-gebruikers, waaronder de zakelijke gebruikers die een G Suite-abonnement hebben.
Bron: Google