Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

  • Xiaomi Mi 9

  • Samsung Galaxy S10 Plus

  • Huawei P30 Pro

  • Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Ook nieuwe SEO-regels!

Grote veranderingen voor Google Afbeeldingen: integratie Lens en AMP Stories

· 25 september 2018

Google heeft recent aangekondigd dat Google Afbeeldingen nog beter en nuttiger zal worden met een aantal nieuwe functies, zoals AMP Stories en een nieuwe integratie van Google Lens.

AMP Stories

De eerste grote verandering is het maken van AMP Stories met behulp van kunstmatige intelligentie. Als je in de zoekmachine van Google op zoek bent naar een beroemdheid of een opvallend persoon, kan je AMP Stories over die persoon bekijken. Dat wil zeggen dat informatie rondom deze persoon op een mooi vormgegeven manier verschijnt, vergelijkbaar met 'Snapchat Discover' Deze selecties worden niet gemaakt door mensen van Google, maar door middel van AI. We zagen Google het vorige week nog uitproberen in de Google Feed - of moeten we zeggen 'Google Discover'. 

SEO-regels

Google Afbeeldingen gaat ook op een andere manier bepalen welke afbeeldingen het eerste moeten worden getoond. Om ervoor te zorgen dat je de beste en meest relevante resultaten te zien krijgt, heeft Google wat aanpassingen gemaakt. Er wordt met de zoekresultaten nu meer rekening gehouden met  de specialisatie van de site waarop de zoekresultaten te vinden zijn. Een zoekopdracht naar doe-het-zelf-projecten zal bijvoorbeeld prioriteit geven aan afbeeldingen van sites gericht op doe-het-zelf projecten in plaats van willekeurige sites met die op dat moment toevallig soortgelijke content bevatten.

De prioriteit wordt ook gegeven aan webpagina's waar de afbeelding in kwestie op de voorgrond van de pagina verschijnt. Dit zal je helpen om meer gerichte resultaten te verkrijgen, en het wordt ook makkelijker om het beeld te vinden op de betreffende pagina. Daarnaast wordt meer context weergegeven in de zoekresultaten van Google Afbeeldingen, zoals je hieronder kan zien.

Lens

Ten slotte zit Google Google Lens rechtstreeks geïntegreerd in je zoekopdrachten van Afbeeldingen. Als je een afbeelding binnen je resultaten vindt waarvan je meer wil weten, kan je op het Lens-pictogram tikken. Vervolgens kun je klikken op verschillende onderdelen van de foto, zoals op een plant of ander object. Op die manier krijg je van elk onderdeel gerelateerde zoekresultaten te zien. De functie is voor iedereen beschikbaar, dus je hoeft Google Lens niet op je telefoon te hebben staan.

Via: Googles Blog

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (0)
Bezig met laden van reacties...