Gmail versie 4.6
De update van vorige week bracht een kaartenlay-out in de conversatieweergave en is het makkelijker om meerdere mails te selecteren, te verwijderen of te archiveren. Daarnaast worden er meldingen weergegeven als synchronisatie uitstaat, of wanneer er iets mis is gegaan met de synchronisatie.
Nu blijkt door onderzoek van AndroidPolice dat binnenkort ook advertenties te zien zullen zijn in de app, net als bij de webversie van Gmail. Het lijkt erop dat je de advertenties kunt opslaan als bericht zodat je ze later nog eens kunt bekijken. Vind je de getoonde advertentie niet interessant? Dan kun je hem verwijderen.
Aan dit icoontje zal de advertentie te herkennen zijn.
Let wel, de code voor deze implementatie is dus aanwezig maar advertenties worden op dit moment nog niet getoond. Alhoewel velen van jullie hier totaal niet op zitten te wachten, is het een logische stap voor Google. De 'core-business' van Google is tenslotte het verkopen van advertenties. Gezien het aantal mobiele gebruikers van Gmail valt het juist op dat advertenties nog niet zijn geïmplementeerd. Hoe dan ook, hopelijk zal de advertentie op zo'n manier worden weergegeven dat je er niet teveel hinder van ondervindt.
Niet verzonden berichten
Naast de eerder genoemde verbeteringen blijkt er een regel aanwezig te zijn voor niet verzonden berichten. Dit kunnen bijvoorbeeld e-mails zijn die te zwaar zijn of door een gebrekkige internetverbinding niet verzonden zijn.
Overige nieuwe dingetjes
Twee hele kleine verbeteringen zijn het tonen van de eerste letter van een contactpersoon bij een notificatie als er geen afbeelding voorhanden is. Daarnaast is de annuleren-knop verdwenen en moet je de terugknop gebruiken.
Beschikbaarheid
De update voor Gmail wordt uitgerold via zogenaamde staged rollouts (gefaseerde uitrol), dit wil zeggen dat deze langzaam voor iedereen beschikbaar komt. De mensen die de update nog niet binnen hebben, kunnen via onderstaande knop controleren of de update al voor hen klaar staat.
