• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Game Review: Totemo, de nieuwe van Hexage

· 10 september 2009

Met tussen de 1000 en 5000 betaalde downloads is Buka één van de meest populaire betaalde spellen voor Android. Nu zijn de makers van Buka terug met wederom een leuk-uitziende game. Vanaf morgen (11-09) is het nieuwe spel, genaamd Totemo te vinden in de Android Market. Wij namen alvast een voorproefje.

Review Hexage liet ons weten dat ze deze game hebben ingestuurd voor de Android Developers Challenge 2. Maakt dit spel ook daadwerkelijk een kans? Ik vond het spel in ieder geval erg geslaagd. De gameplay van het spel omvat het volgende: het is de bedoeling dat je dolende zielen bevrijdt. Dit klinkt heftiger dan dat het daadwerkelijk is, vooral ook omdat Totemo een puzzelspel is. Wanneer je begint met spelen krijg je een totempaal met twee figuurtjes en een aantal blauwe, verdrietig kijkende gezichtjes voorgeschoteld. Door rijen van twee
03_Game
figuurtjes aan te klikken verdwijnen de rijen met geesten. Dit klinkt eenvoudig en misschien is dat ook wel omdat het erg eenvoudig is. De eerste 8 levels zijn dan ook zo uitgespeeld. Tijdens deze levels worden ook nieuwe spelelementen geïntroduceerd, zoals sterren. Sterren bevatten twee normale zielen en kunnen in de beginlevels dan ook vrijgelaten worden door alleen op ze te klikken. Vanaf de 9e level krijg je een derde figuur op je totempaal en is het de bedoeling dat je rijen van drie zielen tegelijk bevrijdt. Hier begint het dan ook interessanter te worden. Doordat de rijen van zielen die je maakt alleen horizontaal en verticaal mogen zijn, kom je natuurlijk wel eens vast te zitten. Geen probleem, want in de Story-modus kun je namelijk niet afgaan! Het enige dat je hoeft te doen is even met de telefoon schudden. De level begint dan overnieuw, zodat je alsnog de dolende zielen kunt redden... In de andere modus, de Survival-modus heb je wél te maken met een tijdsdruk, wat het spel weer een hele andere dimensie geeft. De grafische kant van Totemo is, net als bij Buka trouwens, erg prima in orde. De speelse graphics zijn vergelijkbaar met de cartoonachtige stijl die ook veel gebruikt wordt in iPhone-spellen. Het figuurtje dat de speluitleg doet en probeert grappig te zijn tussen de levels door is door zijn vreemde 'stem' wel een beetje aan de enge kant. Hij refereert regelmatig aan Buka en dat is wel weer leuk voor de mensen die ook dat spel gespeeld hebben. Heb je deze nog niet gespeeld, zorg er dan voor dat je even ook die demo even probeert! Oordeel Totemo is een leuk uitziende game, die op een gegeven moment wel aardig wat van je ruimtelijk inzicht vergt. Het spel hoeft niet tijdgebonden te zijn, waardoor het erg leuk is om als 'casual' game te spelen, bijvoorbeeld als je lekker op de bank zit, of op de bus aan het wachten bent. Het spel is wel redelijk repetitief ondanks de introductie van nieuwe spelelementen later in het spel. Gelukkig zorgt dit er niet voor dat het spel echt saai wordt, mede door de Survival-modus. Wat mij betreft is het dan ook zeker een aanrader!
Versie:Onbekend
Prijs:Onbekend
Market rating:Onbekend