• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Game Review: Ruggen breken met Backbreaker Football (Video)

· 26 augustus 2010

Sinds de introductie van de Qualcomm 1 GHz Snapdragon processor zijn er al een aantal goede games uitgekomen voor Android. Denk maar aan Raging Thunder, Asphalt 5 en Homerun Battle 3D. Maar Backbreaker Football steekt toch met kop en schouders boven de rest uit als het gaat om vloeiende graphics. Backbreaker Football is ontwikkeld door NaturalMotionGames.

In Backbreaker Football is het de bedoeling om zo snel mogelijk naar de overkant van het veld te komen. Dat gaat niet altijd even makkelijk want je zult de tegenstanders goed moeten ontwijken. Ze komen van alle kanten en proberen je op alle mogelijke manieren te tackelen. De besturing is vrij simpel en sturen doe je dan ook met de G-Sensor. Verder heb je de beschikking over vier knoppen aan de onderkant van het scherm, die zijn bedoelt om te ontwijken. Aan de rechterkant heb je een sprintknop en links heb je een knop om een vreugdedansje te doen zodra je bij de finishlijn aan komt. Enige minpuntje is het vooruit lopen, dit moet je doen door je toestel naar voren te kantelen en dit kan soms vervelend zijn.

Dit spel is alleen aan te raden als je Androidtoestel minimaal 1 GHz processor heeft. Op de G1, Magic en Hero bijvoorbeeld zal hij niet of heel slecht draaien. Al met al is dit een simpele maar vette game waar je snel verslaafd aan raakt. De besturing is simpel en de graphics zijn super. Ik zeg downloaden. Voor de diegene het spel nog in actie willen zien, hebben we video gemaakt van de game.

Versie:1.3.5
Prijs:$ 1,49
Getest op:HTC Desire (2.2)